شروط مجلس برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران

نمایندگان مجلس در بررسی بودجه ای امروز خود، برای تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شروطی قائل شدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی بعدارظهر امروز سه شنبه (۱۷اسفند)مجلس شورای اسلامی و در  بند الحاقی به تبصره ۲۰مصوب کردند،حکم بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به شرح زیر تمدید می گردد:

۱_تغییر وضعیت آن ها به معنای ارتقاء جایگاه شغلی آن ها نمی باشد.

۲_شرکت ها،بانک ها و موسسات غیرانتفاعی وابسته به دولت نیز مشمول این حکم می شود.

۳_کسانی که تا پایان سال ۱۳۹۹ حداقل در آن دستگاه مشغول به کار باشند مشمول این قانون می گردند

۴_افراد مشمول این حکم شرایط عمومی و صلاحیت عمومی مربوطه را داشته باشند.

متن بند د تبصره ۲۰ قانون بودجه ۱۴۰۰ نیز به شرح زیر می باشد:

‏‎در راستای اجرای بند (ذ) ماده (۸۷) قانون برنامه ششم توسعه، ‌دستگاه‌های مشمول ماده (۲) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مکلفند، نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی کلیه‌ی مشمولان ماده (۲۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که با عناوین مختلف در ‌دستگاه‌های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی می‌باشد و یا از محل اعتبارات جاری و تبصره ماده (۳۲) و ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتبارات طرح‌های عمرانی و یا سایر عناوین از جمله حاکمیتی و تصدی‌گری موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده (۴۵) قانون مدیریت خدمات کشوری خدمت نموده و یا می‌نمایند با طی مراحل گزینش با رعایت تبصره (۲) بند (و) ماده (۴۴) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۳۸۹/۱۰/۱۵ به صورت استخدام رسمی اقدام نمایند. اعتبار مورد نیاز این حکم از محل ردیف ۸۸ - ۵۵۰۰۰۰ به مبلغ پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در اختیار ‌دستگاه‌های اجرائی ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

‏‎مسؤولیت حُسن اجرا و نظارت براین قانون به عهده سازمانهای برنامه و بودجه و اداری و استخدامی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان رزمندگان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و عالی‌ترین مقام ‌دستگاه‌های ذی‌ربط می‌باشد.

نمایندگان در بند ج تبصره ۲۰مصوب کردند،به منظور بالابردن بهره وری نیروی انسانی و جلوگیری از افزایش اندازه دولت، سازمان اداری و استخدامی کشور مجاز است نیروهای رسمی، ثابت و پیمانی مازاد دستگاههای اجرائی را به صورت بین دستگاهی، درون استانی و بین استانی جایابی نموده و منتقل کند. از این رو دستگاههای اجرائی مشمول ماده(۵) قانون خدمات کشوری موظفند فهرست اسامی نیروهای مازاد خود را در سامانه‌ای که سازمان اداری و استخدامی به این منظور ایجاد می‌کند، ثبت کنند.

مرکز آموزش مدیریت دولتی باتوجه به صلاحیت شغل و شاغل، برنامه‌های توانمندسازی و بهسازی برای افراد مازاد و آماده به خدمت را برگزار می‌کند تا در صورت کسب شایستگی‌های لازم، مجدداً در بدنه دولت بکار گرفته شوند.

هرگونه درخواست دستگاهها برای جذب و بکارگیری نیروی جدید منوط به تأیید سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر عدم وجود نیروی متناسب در سامانه مذکور است. دستورالعمل این بند توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و به دستگاهها ابلاغ می‌شود.

همچنین نمایندگان در بند الحاقی به تبصره ۶ لایحه بودجه مصوب کردند، دولت مکلف است ۲۷ صدم درصد از کل ۹ درصد  مالیات بر ارزش افزوده را برای توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی، ورزش عشایری، ورزش بانوان و زیرساخت های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان اختصاص دهد. این مبلغ در ردیف های مربوط به وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در بودجه سنواتی پیش بینی می شود و پس از مبادله با موافقتنامه در اختیار وزارت خانه ها قرار می گیرد.

تبصره ۱. این اعتبار فقط در استان ها هزینه می گردد.

تبصره۲. پرداخت هرگونه وجهی از بودجه کل کشور به هر شکل و به هر نحو به ورزش حرفه ای ممنوع است و در حکم تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولتی است.

تبصره ۳. از مجموع عوارض و مالیات ۹ درصدی موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده قبل از توزیع آن منابع بین ذینفعان مبلغ مندرج در این ماده کسر خواهد شد.

تبصره۴. دولت مکلف است یک  پنجم از منابع درآمدی ماده ۹۴ و یک پنجم از منابع درآمدی ماده ۷۲ این قانون را برای ازدواج و اشتغال جوانان به عنوان سهم وزارت ورزش و جوانان مطابق بودجه سنواتی پیش بینی و هزینه نماید.

وکلای ملت در الحاق بندی به کل لایحه بودجه مصوب کردند، ۳۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار مربوط به واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ (موضوع بند الحاقی یک تبصره ۷) به طور مساوی به بهسازی راه های روستایی و طرح های هادی روستایی اختصاص می یابد.

کد خبر 1155586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha