کانون های مساجد ظرفیت توانمندسازی نیروهای انقلابی را دارند

دلشادی گفت: کانون های مساجد ظرفیت توانمندسازی نیروهای انقلابی را دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «سینا دلشادی» در دیدار مدیران و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با استاندار که به مناسبت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد، با اشاره به اینکه کانون های مساجد مامن امنی برای جوانان و نوجوانان هستند، گفت: این مکان های فرهنگی و دینی در طول سال با برگزاری برنامه های مختلف آموزشی گام های موثری در راستای جذب و گرایش جوانان به مساجد برمی دارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: اعضای کانونهای فرهنگی هنری مساجد در تمامی عرصه حضور فعال دارند و دلسوزانه در همه زمینه ها تلاش می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه کار کانون های فرهنگی هنری مساجد جهادی است، بیان کرد: فعالیت های فرهنگی، آموزشی و دینی در کانون های مساجد به صورت جهادی دنبال می شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه بار عمران معنوی مساجد بر دوش کانون های مساجد است، بیان کرد: کانون های مساجد در دوران جنگ در خط مقدم بودند و امروز هم باید در جنگ نرم پیشرو باشند.

 

دلشادی با تاکید بر اینکه مساجد ظرفیت توانمند سازی نیروهای انقلابی را دارند، بیان کرد: مدیران کانون های مساجد باید با برگزاری برنامه های مختلف به تبیین بیش از پیش فرهنگ دینی و انقلابی بپردازند و جوانان را به سمت و سوی ارزش های دینی و انقلابی هدایت کنند.

 

وی به استفاده از ظرفیت حافظان و قاریان قرآن در مساجد اشاره کرد و گفت: این عزیزان برکت جامعه و مسجد هستند و می توان با بهره گیری از توانمندی های این عزیزان جوانان را به سمت و سوی فرهنگ قرآنی هدایت کرد.

 

در ادامه این دیدار حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری» نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی پرداخت و گفت:در حال حاضر تعداد ۵۸۶ کانون در مساجد شهری و روستایی مشغول به فعالیت هستند. 

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی همچنین ادامه داد: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول سال از برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و دینی و آموزشی این پایگاه های دینی بهره مند می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه های امسال با شعار « مسجد جهاد تبیین» در سراسر استان مرکزی برگزار می شود، خاطر نشان کرد: تقدیر از مدیران فعال و اعضای فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از جمله برنامه های این ایام است.

کد خبر 1155648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha