جلوگیری از ایجاد یأس در مردم مهم‌ترین بخش جهاد تبیین/ حرکت ظریف دشمن در جنگ روایت‌ها

آیت‌الله فلاحتی جلوگیری از ایجاد یأس در مردم را مهم‌ترین بخش جهاد تبیین ذکر کرد و گفت: دشمن بسیار ظریف و هوشمندانه میخواهد در جنگ ادراکی و در جنگ روایت‌ها چهره سیاهی از گذشته نظام اسلامی ترسیم کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز (چهار‌شنبه، ۱۸ اسفند) در هشتمین گردهمایی ائمه جمعه استان گیلان در چابکسر که با حضور استاندار گیلان برگزار شد اظهار داشت: مسئله بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین دو موضوع بسیار مهمی است که در فرمایشات مقام معظم رهبری به چشم می‌خورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان جهاد تبیین را از جمله موضوعاتی که از صدر اسلام تاکنون مطرح بوده است ذکر کرد و با برشمردن نقش بسیار پررنگ امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در این خصوص افزود: به خاطر شرایط حال حاضر حاکم بر دنیا جهاد تبیین از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

 

آیت‌الله فلاحتی فرمایش مقام معظم رهبری را در باب اهمیت جهاد و اینکه با یکسری اقدامات جهادی باید توطئه های دشمن را هدف قرار دهیم، مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دشمن بسیار ظریف و هوشمندانه می‌خواهد در جنگ ادراکی و در جنگ روایت‌ها چهره سیاهی از گذشته، نظام اسلامی ترسیم کند و به جد هم در حال تلاش در این حوزه است.

 

وی با بیان اینکه نسل معاصر به لحاظ درگیر بودن با شبکه‌های مجازی و با توجه به اقدامات دشمن دچار شبهه می‌شود اضافه کرد: در عرصه جهاد تبیین ما اولا باید در مردم امید ایجاد کنیم و یکی از بخش‌هایی که دشمن به شدت روی آن کار می‌کند این است که هر حرکت، خطابه و مقاله‌ای که از آن بوی یأس و ناامیدی بیرون می‌آید را بزک کرده و در معرض دید عموم قرار دهد و برخی از افراد غافل هم آن را قبول می‌کنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان جلوگیری از ایجاد یأس در مردم را مهم‌ترین بخش جهاد تبیین دانست و با بیان اینکه یأس می‌تواند آینده یک جامعه را تخریب کند یادآور شد: به فرمایش مقام معظم رهبری نظام اسلامی ما سختی‌های بزرگی را سپری کرده و امروز ما باید هوشمندانه خود را برای آینده آماده کنیم اما باید بدانیم که دشمن در این راه بیکار نمی‌نشیند.

 

آیت‌الله فلاحتی ضمن اشاره به بیانات امیر مؤمنان علی(ع) در خطبه‌های نهج‌البلاغه در باب امیدبخشی و اهمیت برخورد گشاده‌ با مردم اذعان کرد: در عرصه جهاد تبیین باید واقعا هوشمند بود کسی که بخواهد در انقلاب برای منافع خود حرکت کند از او نمی‌توان انتظار کار و تلاش داشت زیرا انقلاب به افراد فدایی و نیروهایی با چشم بینا نیاز دارد.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه در واقع پدران معنوی شهرها هستند و مسئولان و مدیران باید همواره با ائمه دیدار کرده و گزارشی از عملکردهایشان ارائه دهند گفت: گاهی اوقات برگزاری نشست‌های صمیمی بین مدیران می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و بروکراسی‌های زائد برای دریافت مجوزات را کاهش دهد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان از پیچ و خم‌های اداری برای صدور مجوزات انتقاد کرد و با تاکید بر لزوم برداشته شدن چنین موانعی یادآور شد: مسئول باید با روی گشاده و آرامش با مردم مواجه شود و همین یک اقدام، گام بزرگی در جهت پاسداشت جهاد تبیین محسوب می‌شود.

 

آیت‌الله فلاحتی شناسایی اولویت‌های فرهنگی هر منطقه را خواستار شد و خاطرنشان کرد: فرمانداران و اعضای شوراهای فرهنگی باید نسبت به این موضوع اهتمام خاصی داشته باشند و لازم است ضمن برگزاری منظم جلسات شورای فرهنگی برای احصاء اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنند زیرا دشمن امروز همانند دوران جنگ به میدان آمده 

کد خبر 1155846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha