جوانان نمونه آذربایجان‌شرقی معرفی و تجلیل می شوند

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی برنامه‌های هفته جوان در استان را تشریح کرد و گفت: همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) جوانان نمونه آذربایجان‌شرقی در عرصه های مختلف معرفی و تجلیل می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزار شبستان در تبریز، «امیر تقی‌زاده» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به نشریح ویژه برنامه های هفته جوان پرداخت و اظهار اظهار داشت: وب سایتی تحت عنوان جوان برتر راه‌اندازی شد تا از طریق این سایت بتوانیم جوانان را در حوزه‌های مختلف مشارکت دهیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ی کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: جوانان از طریق این سایت در حوزه‌های مختلف در یک رقابت هم‌تراز قرار می‌گیرند و اطلاعات خود را بارگذاری کرده و در هفته‌ی جوان به‌عنوان الگوی جوانان در حوزه‌های مختلف معرفی می‌شوند.

وی در تشریح عناوین هفته جوان گفت: روز ۲۱ اسفند «جوان ایرانی، ایران آینده و راهبران گام دوم انقلاب»، روز ۲۲ اسفند «جوان ایرانی، جهاد تبیین و دستاوردهای انقلاب»، روز ۲۳ اسفند «جوان ایرانی، امید به آینده و نسل ما می‌توانیم»، روز ۲۴ اسفند «جوان ایرانی، حکمرانی نوین و مشارکت اجتماعی»، روز ۲۵ اسفند «جوان ایرانی، خانواده‌ی پایدار و زندگی سالم»، روز ۲۶ اسفند «جوان ایرانی، مطالبه گری و مسئولیت اجتماعی»، روز ۲۷ اسفند «جوان ایرانی، هویت و مهدویت» نامگذاری شده است.

تقی زاده تاکید کرد: اولین برنامه‌ هفته‌ی جوان را به طرح «سالمندان امروز، تجربه‌های دیروز»  اختصاص داده ایم که در قالب این طرح جوانان در خانه‌ی سالمندان حاضر شده و با سالمندان عزیز دیدار خواهند کرد.

وی افزود: دیدار با اعضای سازمان‌های مردم نهاد یکی دیگر از برنامه‌های هفته جوان است چراکه بعضی از این سمن‌ها بدون هیچ چشم داشتی به اندازه‌ی یک دستگاه اجرایی در ایام شیوع ویروس کرونا فعالیت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری ششمین جشنواره‌ جوان سرباز از دیگر برنامه‌های این هفته است که ۱۵ سرباز به‌عنوان جوانان برتر معرفی خواهند شد و یک سرباز نیز از میان این ۱۵ سرباز به جشنواره‌ی حضرت علی اکبر(ع) معرفی خواهد شد که مراسم تجلیل این جشنواره را امسال برای ارج نهادن به دو شهید خلبان حادثه اخیر در پایگاه شهید فکوری برگزار خواهیم کرد تا از خانواده‌ی این دو شهید نیز تجلیل شود.

تقی‌زاده یادآور شد: تمام تلاش ما در جشنواره‌ی حضرت علی اکبر(ع) این است که شاخص ترین افراد در حوزه‌های مختلف معرفی شوند و در این راستا چندین جلسه با دستگاه‌های متولی امر برای بررسی شاخص‌ها برگزار کرده ایم و از دستگاه‌های متولی خواسته ایم تا هرکدام داور مربوط به هر حوزه را معرفی کنند و لذا ما هیچ نقشی در امر داوری نداریم و به‌عنوان مثال بنیاد نخبگان داور حوزه‌ی پژوهشی و اختراعات است.

وی افزود: در حوزه سلامت بنا به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی خانواده‌ دو شهید مدافع سلامت، در بحث ورزش دو قهرمان ورزشی، ۲ سازمان مردم نهاد از میان ۲۸۸ سمن، جوان با توانمندی خاص از سوی بهزیستی، جوان سرباز از طریق جشنواره سرباز جوان، جوان بسیجی از سوی سپاه عاشورا، دانش آموز از سوی آموزش و پرورش، جوان منطقه‌ی محروم از سوی کمیته امداد، جوان مروج کتابخوانی از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، جوان فعال قرآنی از سوی اداره کل اوقاف استان، جوان مروج فرهنگ اسلامی از سوی تبلیغات اسلامی، جوان فعال در امور روستایی از سوی اداره امور روستایی و عشایری استانداری و جوانان عرصه رسانه، هنر و موسیقی نیز از سوی اداره کل ارشاد معرفی خواهند شد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ی کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی  گفت: چهار سند ملی در حوزه جوانان در حوزه اوقات فراغت، سلامت، مسکن و هویت جوانان از طریق چهار دانشگاه تبریز، شهید مدنی آذربایجان، محقق اردبیلی و شهید بهشتی تهران تدوین شده که به همراه کتاب نام آوران ورزش استان بعد از انقلاب در این هفته رونمایی خواهد شد.

تقی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سازمان‌های مردم نهاد استان نیز گفت: تا سال ۱۳۹۲ تنها ۱۱ سازمان مردم نهاد در استان فعال بود اما اکنون ۲۸۸ سازمان مردم نهاد در استان در حال فعالیت است و بالغ بر ۲۳ هزار جوان به‌صورت مستقیم و بیش از ۱۰۰ هزار نفر به‌صورت غیر مستقیم در فعالیت‌های خیرخواهانه و داوطلبانه مشارکت دارند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی دارای رتبه‌ی اول کشوری در حوزه‌ی تعداد سازمان‌های مردم نهاد است و دلیل اینکه ما بر افزایش تعداد سازمان‌های مردم نهاد اصرار داریم این است که یکی از پارامترهای شادی مردم، مشارکت آن‌ها در امور خیریه و کمک به هم‌نوعان خود است که این احساس شادی با چیز دیگری قابل قیاس نیست.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌ی کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تا سال ۱۴۰۰ از ۳۱۵ طرح سازمان‌های مردم نهاد با  اعتبار یک میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حمایت و ۱۶۰ کارگاه توانمند سازی با اعتبار ۵۰۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای سازمان‌های مردم نهاد برگزار شده است.

کد خبر 1156322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha