بالا رفتن سطح سواد سلامت در جامعه باعث کاهش نگرانی ها می شود

کیانی گفت: هرچه قدر که سطح سواد سلامت در جامعه بالا برود به همان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها کاهش می‌یابد، به‌ خصوص در ایام نوروز ۱۴۰۱ که بیش از پیش نیازمند رعایت تمامی نکات بهداشتی از سوی مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدعلی کیانی» در نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌، اظهار کرد: بحث نوروز ۱۴۰۱ متفاوت‌تر از ۲ سال قبل بوده، همه ساله جمع زیادی از مردم سال نو را در حرم مطهر رضوی آغاز می‌کردند که متلسفانه در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به‌دلیل بحران کرونا میسر نشد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نوروز ۱۴۰۱ با توجه به اینکه هنوز در بحران کرونا قرار داریم و این بحران پایان نیافته به شکل ویژه‌تری برگزار می‌شود و در روزهای اخیر جلسات متعددی با حضور مسئولان استانی و شهری در استانداری و فرمانداری برگزار شده تا سفرها و زیارت‌ها همراه با سلامت همگانی باشد و خدای نکرده آسیبی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) نرسد.

 

وی با بیان اینکه اصحاب رسانه نقش پررنگی در سلامت جامعه دارند، خاطرنشان کرد: هرچه قدر که سطح سواد سلامت در جامعه بالا برود به همان دغدغه‌ها و نگرانی‌ها کاهش می‌یابد، ما افتخار میزبانی از مهمانان نوروزی امام رضا(ع) را داریم و همه باید در کنار هم در جهت زیارت آسان و عدم ایجاد خطر برای زائران و مجاوران امام مهربانی‌ها تلاش کنیم.

 

کیانی اضافه کرد: اگر ازدحام‌ها کنترل نشود نگرانی‌ها افزایش می‌یابد، توصیه اول ما عدم حضور در تجمعات بوده و توصیه دیگر اینکه اگر در جمع‌های شلوغی همچون حرم مطهر رضوی بودیم استفاده از ۲ ماسک مدنظر قرار بگیرد، زیرا در چنین مکان‌هایی هرچه قدر تلاش شود آنچیزی که ایده‌آل است محقق نمی‌شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ذکر این نکته که زیارت امری مستحب و حفظ سلامت امری واجب است، تاکید کرد: امیدواریم که هرکسی در جایگاه خودش بهترین اثربخشی را داشته باشد تا نوروزی بی‌خطر و بی‌حادثه را پشت سر بگذرانیم.

کد خبر 1156351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha