زیر بنای اقتصادی آمریکا به ایجاد بحران جنگ و ناامنی گره خورده است 

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم‌ آمریکا در اقصی نقاط جهان حضور نظامی داشته که آغازگر قریب ۸۰ درصد جنگ ها بوده اند و دلیل بحران سازی آمریکا این است که‌ زیر بنای اقتصادی آن به ایجاد بحران و جنگ و ناامنی گره‌ خورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۰ اسفندماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت،  ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: یکی از ویژگی هایی که برای فرد مؤمن و متقی در آیات و روایات ذکر شده، عفت و عفاف است این صفت به قدری ارزشمند است که امام علی (ع) می فرمايند؛ بالاترین ارزش در زندگی یک انسان عفت است.

امام جمعه زهکلوت بیان کرد: انسان مؤمن باید در همه ابعاد از جمله نگاه، کلام، کردار و پوشش عفت داشته باشد چرا که اگر عفت نباشد انسان به بیراهه می رود و اگر عفت باشد به قول رسول‌ مهربانی ها سخا، جود، رضا، خشوع، تفکر، و آرامش به زندگی انسان وارد می شود.

وی ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع)، ابراز کرد: انسان های کامل همچون حضرت علی اکبر (ع) الگو و اسوه ما هستند زیرا بر اساس حیات توحیدی زندگی می کردند، زیست مؤمنانه و حیات توحیدی مبتنی بر مبارزه با نفس است به همين دلیل امام حسین (ع) می فرمايند؛ حضرت‌ علی اکبر مجنون و شیفته خدا است.

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: جوانان ما اگر حضرت علی اکبر (ع) را الگوی خود قرار بدهند و تهذيب نفس داشته باشند، در تمامی مراحل زندگی موفق می‌شوند.

خطیب جمعه زهکلوت با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با اعضای مجلس خبرگان، خاطرنشان کرد: مهمترین نکته ای که مقام معظم رهبری در این دیدار بیان کردند، اشاره به ماهیت قدرت ملی است، ارکان قدرت ملی برای هر کشوری حياتی است که‌ با علم، فناوی، تفکر و اندیشه ورزی شکل می‌گیرد و نباید هیچ یک از بازوها و ارکان قدرت ملی به نفع یک رکن و بازوی دیگر قطع شود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب راه موفقیت در جهاد تبیین را اختصاص بودجه ندانستند و فرمودند؛ تجربه ثابت کرده که این کار غلط و بی نتیجه است چرا که غالبا هدر می رود.

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: ایشان موفقیت جهاد تبیین را بروزرسانی ابزارها در جنگ نرم و تبیین مفاهیم عالی اسلامی و همچنین جدا کردن راه پیشرفت تعالی مادی ملت از بیراهه ها و کج راهه ها دانستند.

امام جمعه زهکلوت یادآور شد: بعد از جنگ جهانی دوم‌ آمریکا در اقصی نقاط جهان حضور نظامی داشته که آغازگر قریب ۸۰ درصد جنگ ها بوده اند و دلیل بحران سازی آمریکا این است که‌ زیر بنای اقتصادی آن به ایجاد بحران و جنگ و ناامنی گره‌ خورده است.

وی با یادآوری بروز سیلاب در ماه‌های گذشته، ضمن تشکر از حضور مسئولین در مناطق سیل زده جازموریان، عنوان کرد: متاسفانه همچنان مشکلات مردم مناطق سیل زده پا بر جاست و انتظار می‌رود مسئولین به وعده و قول های داده شده، عمل کنند چرا که در غیر این صورت موجب ناامیدی مردم می شوند.

حجت الاسلام صادقی در خاتمه خاطرنشان کرد: مسئولین باید هر چه سریعتر جلسه ستاد بحران استان را با محوریت جازموریان و بررسی مصوبات سفرها برگزار کنند و نتيجه آن را به اطلاع مردم برسانند.

کد خبر 1156470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha