حاصل هر تحریم آمریکا یک پیشرفت برای ایران است

اسلامی حاصل هر تحریم آمریکا را یک پیشرفت برای نظام دانست و گفت: آمریکا تحریم‌ها را هم در حوزه هسته‌ای و هم در دیگر حوزه‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم یا حقوق بشر بر ملت ما اعمال می‌کند، اما همه می‌دانند که هدف از این بازی ها برهم زدن امنیت منطقه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد اسلامی» شامگاه (جمعه ۲۰ اسفند) در همایش روز ملی راهیان نور و آغاز به کار هجدهمین جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که با حضور مسئولان کشوری و لشکری در مجموعه اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بسیار جای سعادت است که بار دیگر در این مکان مقدس شاهد راه اندازی فعالیت حرکت عظیم راهیان نور در سرزمین نور هستیم.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی حاصل هر تحریم آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را یک پیشرفت برای نظام عنوان کرد و افزود: آمریکا هر زمان که تحریم‌های جدیدی را علیه کشور ما وضع کرده یک پیشرفت برای ایران اسلامی حاصل شده و به نقطه قوتی دست پیدا کرده ایم که در پی آن تحریم دیگری بر ما اثر نخواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: آمریکا منافع ملی خود را در قلمرو جهانی دنبال می‌کند و چه با دیپلماسی و چه با زور از منافع خودش حفاظت خواهد کرد و برای حفاظت از آن حمله‌های پیش دستانه‌ای را که امروز اعتبارش را در دنیا از دست داده، انجام می‌دهد.

 

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دوران افتخار آمیز انقلاب اسلامی اگرچه پر فراز و فرود بوده، اما خوشبختانه روبه حرکت و رو به رشد است اضافه کرد: مشاهده می‌کنید که در مقاطع گوناگون و به ویژه در پنج سال گذشته شکننده‌ترین و ناکارآمدترین تحریم‌ها علیه کشورمان تنها با همین روند رو به رشد بی تاثیر شده اند.

 

وی ابراز کرد: تحریم‌ها هم در حوزه هسته‌ای و هم در دیگر حوزه‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم یا حقوق بشر نامگذاری شده و بر ملت ما اعمال می‌شوند و ایران را متهم می‌کنند، اما همه متوجه شده اند که هدف از این بازی ها، برهم زدن امنیت منطقه است.

 

اسلامی با اشاره به اینکه مواجهه با سردار سلیمانی عزیز برای آمریکا در منطقه ساده‌ نبود عنوان کرد: مواجهه با طرح خاورمیانه، بزرگ بود که با فرماندهی رهبر معظم انقلاب به معنای واقعی کلمه این پروژه به شکست انجامید.

 

وی به نقش آمریکا در راه اندازی گروه های تروریستی اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا در سوریه با استراتژی خود این گروه‌های تروریستی جنایتکار را در مناطق مختلف گروه بندی کرد تا این سرزمین را بین آن‌ها تقسیم کند و این قلمرو‌ها در خاک عراق هم همینطور بود تا بتوانند به خیال خام خود به ایران هم راه پیدا کنند که با جانفشانی جبهه مقاومت به کل این نقشه، نقش برآب شد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: دشمنان بر نمی‌تابند که فناوری‌های پیشرفته هسته‌ای در قلمرو ایران اسلامی وجود داشته باشد حتی این اجازه را به متحدان خودشان هم نمی‌دهند که بتوانند به خود کفایی و استقلال برسند.

 

وی اذعان کرد: رهبر معظم انقلاب هم به موضوع فناوری هسته‌ای به وضوح پرداختند و حتی در چند سخنرانی اخیر به این نکته اشاره فرمودند که ما در ابعاد مختلف به انرژی‌های نوین هسته‌ای احتیاج داریم و آنرا توسعه خواهیم داد.

 

معاون رئیس جمهور به موفقیت نیروی هوافضای سپاه پاسداران ارسال ماهواره به فضا نیز اشاره کرد و گفت: خدا را شاکر هستیم که عزیزان ما در نیروی هوافضای سپاه موفق شدند باز هم ماهواره‌ای را در مدار قرار دهند که کاربرد‌های بسیار برای ایران دارد. 

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه‌های پنج گانه انرژی‌های نوین نیز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا دارای ظرفیت‌های قابل اتکا هستیم.

 

اسلامی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه غنی سازی پیشرفت بسیاری حاصل شده است بیان کرد: در دولت سیزدهم نیز کاربرد فناوری‌های هسته‌ای را در زندگی مردم خواهیم داشت.

 

وی حضور در اردوی راهیان نور را سفر به نور خواند و تصریح کرد: جمعیت خرمشهر امروز ۸۵ میلیون نفر است و قلب همه ایران برای این شهر می‌تپد، اتحاد ما و پیروی ما از ولی امر مسلمین و ایستادگی تا آخر برای اعتلای کلمه حق یک تکلیف همیشه پایدار است.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی یاد آور شد: از خداوند می‌خواهم که در این راه ثابت قدم باشیم و هر روز افتخارات بیشتری را برای این کشور بیافرینیم تا مردم ما بتوانند از زندگی با کیفیت بالاتر و منزلت اجتماعی ارزشمندی را برخوردار شوند.

 

کد خبر 1156625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha