فعالیت ۷۱ کتابخانه شهری و ۴۶ کتابخانه روستایی در همدان

عرفانی مقدم گفت: در حال حاضر ۱۱۸ باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۱ کتابخانه عمومی شهری، ۴۶ کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار در حال فعالیت است.

«حسن عرفانی‌مقدم» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: در حال حاضر 118 باب کتابخانه عمومی در استان وجود دارد. از این تعداد 71 کتابخانه عمومی شهری، 46 کتابخانه روستایی و یک کتابخانه سیار در حال فعالیت است و در حال حاضر 53 هزار و 152 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.

 

 معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان افزود: زیربنا کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان 48 هزار و 479 متر مربع است.

 

وی با بیان اینکه  48 درصد آقایان و 52 درصد خانم‌ها در کتابخانه‌های عمومی عضویت دارند، گفت: کتاب مقبول ترین و نزدیک ترین همدم به طبع آدمیان است که نه فراموش می شود و نه تغییر می یابد.

 

عرفانی مقدم خاطر نشان کرد: کتابخانه فقط قفسه، کتاب و سالن مطالعه صرف نیست و امروز به کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه‌های اجتماعی و فرهنگی نگاه می‌کنند و سعی شده که کتابخانه‌ها به حوزه‌های مختلف اجتماعی با محوریت کتاب ورود کنند.


عرفانی مقدم با اشاره به اینکه یکی از راه های توسعه در هر جامعه ای افزایش علم و دانش در آن جامعه است، ابراز کرد: کتابخانه ها می توانند زمینه ای برای توسعه علم و دانش در استان همدان و یا شهرستان همدان باشند.

کد خبر 1156758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha