خدمت به خانواده شهدا و جامعه ایثارگران کاری معنوی و ارزشمند است/ مدیران به اشتغال جامعه ایثارگران اهتمام جدی داشته باشند

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه خدمت به خانواده شهدا و جامعه ایثارگران، کاری معنوی، ارزشی و عاطفی است، گفت: از ظرفیت نخبگان خانواده های شهدا و جامعه ایثارگران در نهادها و دستگاه های اجرایی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۱ اسفند)، در دیدار با مدیرکل و جمعی از کارکنان بیناد شهید و امور ایثارگران استان، با گرامیداشت سالگرد تاسیس این بنیاد و نهاد مقدس، اظهار کرد: بنیاد شهید نهاد مقدسی است که در خدمت یکی از بهترین قشرهای جامعه است.

 

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه خانواده های شهدا و ایثارگران در توجه فرهنگ قرآنی و دینی، بالاترین درجات را دارند،  تصریح کرد: خدمت گذاری در چنین نهادی یک توفیق الهی است که با سایر ادارات متفاوت است، در  این نهاد مقدس، خدماتی ارائه می شود که خلاء وجود سرپرست خانواده، بر عهده ی بنیاد شهید  است.

 

وی یادآور شد: هر ذستگاه اجرایی موظف به ارائه گزارش در قبال خدماتی که به مردم ارائه می دهد، است، اما در بنیاد شهید این چنین نیست و تلاش ها و خدماتی که به جامعه هدف ارائه می شود، چندان رسانه‌ای نمی شود، از سوی دیگر،  ایفا کردن نقش پدر خانواده یا سرپرست خانواده توفیقی ارزشمند بوده و این ارتباط عاطفی، کار بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

 

امام جمعه ایلام گفت: در حاکمیت اسلامی ضمن اینکه وظیفه حکومت است که حقوق خانواده‌های شهدا را تامین کند، باید خلاء عاطفی را نیز برطرف کرد، لذا ابراز محبت نسبت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید انجام بگیرد و همچنین بنیاد شهید زبان گویای خانواده شهدا و ایثارگران است.

 

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگر از سخنان خود به موضوع  اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران نیز اشاره کرد و  افزود: در رابطه با اشتغال که یکی از مهم ترین دغدغه های مسئولان است، نمی توانیم تماشاچی باشیم که شرایط چه چیزی پیش می‌آید، برخی ادارات بیشتر از ظرفیت استخدام داشته اند و امروز بسیاری از خانواده های ایثارگر و شهدا با مشکل اشتغال مواجه هستند، آن مدیری که نسبت به موضع اشتغال خانواده های ایثارگر و شهدا بی توجه و کم توجه است، باید پاسخگو باشد.

 

وی تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود که نخبه‌های خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شناسایی شوند و از این ظرفیت‌ها در نهادها و دستگاه های اجرایی استفاده کرد، امروز در استان حدود ۶ هزار نفر بیکار داریم، در استانی که ظرفیت همجواری با کشور عراق را دارد، ما مشکلی که در استان نسبت به مدیران داریم این است که مدیران به حداقل راضی‌اند، مدیر نباید این گونه باشد.

 

امام جمعه ایلام تاکید کرد: وضعیت کلی کشور امیدوار کننده است و کشورهایی که در طول سال های اخیر با آنها ارتباط نداشتیم، امروز در تلاش برای مراودات تجاری با ما هستند، با وجود همه مسکلات و تحریم ها، امروز تبادل کالا داریم، شرایط فعلی ما با گذشته خیلی متفاوت است، زمانی واردات و صادرات ما فقط نفت بود اما حالا وابستگی ما به نفت  کاهش یافته است و محصولات پتروشیمی را هم صادر می کنیم.

 

وی همچنین خطاب به کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: خدمت در این نهاد، توفیقی الهی است که نصیبتان شده  تا در خدمت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باشید، کار شما قبل از اینکه کاری تکلیفی و استخدامی باشد که در قبال آن حقوق دریافت کنید، یک کار معنوی، ارزشی و عاطفی است، قدردان آن باشید و طبیعتاً باید برخی ناملایمات را هم تحمل کرد.

کد خبر 1156942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha