«جهاد اصغر» علی اکبر و «جهاد تبیین» سکینه، ناب ترین الگوی جوانان مسجدی

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت علی اکبر (ع) جهاد اصغر و حضرت سکینه (س) جهاد تبیین کردند، گفت: این دو جوان، بهترین و ناب ترین الگوی جوانان به ویژه جوانان مسجدی هستند که باید از سجایای آنان درس گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز یک شنبه در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و فعالان فهما خراسان شمالی با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان، آن حضرت را شبیه ترین فرد از نظر سیرت و صورت به نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه توصیف کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت علی اکبر (ع) و حضرت سکینه (س) در راه اسلام جهاد اصغر و جهاد تبیین کردند، گفت: این دو جوان، بهترین و ناب ترین الگوی جوانان به ویژه جوانان مسجدی هستند که باید از سجایای آنان درس گرفت.

 

وی به سخن امام حسین علیه اسلام در باب ویژگی های حضرت علی اکبر(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه حضرت علی اکبر محو خداست، بیان کرد: خدایی بودن، توجه به عاقبت بخیری، در راه خدا کشته شدن و شبیه ترین فرد به پیامبر را از دیگر سجایای آن حضرت معرفی کرد که می توان آنها را الگو قرار داد.

 

امام جمعه بجنورد، جوانان را قابل اعتماد در پذیرش مسئولیت دانست و با بیان اینکه این گروه از افراد به دلیل خلوص نیت کمتر در بیت المال خیانت می کنند، بر واگذاری مدیریت ها به قشر جوان تأکید کرد.

 

حجت الاسلام نوری همچنین روز شهدا را هم گرامی داشت و گفت: 75 درصد شهدای ما بین 15 تا 25 سال سن داشتند و حتی میانگین سن فرماندهان ما در دوران جنگ از 20 تا 25 سال عبور نمی کرد که این امر نشان می دهد جوانان ما همواره در راه اسلام و قرآن پیش قدم هستند.

 

«هاشم شیرازیان» مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی هم در این دیدار هجدهم اسفندماه را سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد نام برد و گفت: شعار امسال کانون ها «مسجد، جهاد تبیین» نام گرفته است.

 

وی به رویداد ملی فهما و ارزیابی فعالیت های ثبت شده کانون ها در قالب سه شبستان و 12 رواق زیر مجموعه سومین دوره فهما اشاره کرد و از موفقیت 44 کانون از مجموع 400 کانون مسجد استانی خبر داد و افزود: 9 کانون در بخش تجلیل ملی و 35 کانون نیز در بخش فعالان استانی با توجه به امتیاز کسب شده از ابتدای سال تاکنون  در سامانه بچه های مسجد، مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

در این دیدار که به صورت مشترک با حضور جوانان، ورزشکاران و فعالان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی برگزار شد، حاضران به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص مسائل جوانان، آُسیب های اجتماعی و فعالیت های مسجدی پرداختند.

 

 

کد خبر 1157193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha