رسانه سیستم عصبی جامعه است/تقدیس مساجد برای ایجاد دانش است

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: سیستم عصبی جامعه رسانه است و جامعه‌ای می‌تواند عکس‌العمل صحیح، سریع و دقیق و مرتبط انجام دهد که دارای رسانه‌ای موفق باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حامد قادرزاده رئیس پارک علم و فناوری کردستان در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سیستم عصبی جامعه رسانه است و جامعه‌ای می‌تواند عکس‌العمل صحیح، سریع و دقیق و مرتبط انجام دهد که دارای رسانه‌ای موفق باشد.

 

 

قادرزاده خاطر نشان کرد: هدف اصلی اصحاب رسانه انتقال پیام به شیوه صحیح است و رسانه مرکز تولید و عرضه آموزش‌های آزاد به شمار می‌رود.

 

 

وی بیان کرد: بی‌شک هشتاد درصد علم افراد از آموزش‌های غیررسمی بدست می‌آید که البته بدون یادگیری ۲۰ درصد آموزش رسمی، نمی‌توان به آموزش غیررسمی دست یافت.

 

 

رئیس پارک علم و فناوری کردستان با اشاره به اینکه  پارک علم و فناوری سیستم هضم دریافت علم است، گفت: پارک علم و فناوری بعنوان مکمل جامعه دانشگاهی شناخته شده است.

 

 

قادرزاده با بیان اینکه سهم افراد در جامعه به میزان تولید فکر و علمی است که می‌تواند موجب تحول در جامعه شود، عنوان کرد: تفکر، نوآوری و خلاقیت موجب تحول می‌شود.

 

 

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری مرکز و مجموعه‌ای برای جمع کننده سرریزهای دانشگاهی است تا بتواند خدمت و تولید جدیدی را به ارمغان آورد.

 

 

رئیس پارک علم و فناوری کردستان گفت: اگر گفتمان‌سازی نسبت به پیامی که به جامعه داده می‌شود، نباشد عکس‌العمل‌ها متفاوت و متضاد خواهد شد.

 

 

قادرزاده بیان کرد: پارک علم و فناوری باید تا روستاها نیز پیش برود و تا زمانیکه توزیع عادلانه جمعیت تحقق نیابد توزیع عادلانه درآمد تحقق نمی‌یابد.

 

 

وی افزود: رسانه مطلوب باید در اختیار باشد تنوع موجب رقابت و سود صفر و در نهایت تخریبی خلاق در فرآیند توسعه به وجود می‌آید با استفاده از کارکردهای جدید خود را بیشتر در میان جامعه نهادینه می‌کند.

 

 

رئیس پارک علم و فناوری کردستان اذعان کرد: اگر می‌خواهیم توسعه پایدار داشته باشیم باید نوشته‌هایمان رو به آینده باشد و مطالب به گفتمان مردم تبدیل شود و نگاه یکسان به جامعه ببخشد.

 

 

قادرزاده گفت: کار رسانه نهادینه کردن دانش برای همگرایی است تا بتواند به کاهش فاصله علمی بین افراد کمک کند و بتواند نگاه یکسانی را به جامعه ببخشد.

 

 

وی با بیان اینکه مسجد صرفا محل نماز خواندن نیست، اضافه کرد: مسجد در تمام مناطق استان وجود دارد و وجود مساجد برای ایجاد تقارن اطلاعاتی است و تقدیس مسجد برای ایجاد دانش است.

 

 

850 نفر در شرکت‌های پارک علم و فناوری مشغول به کار هستند

 

 

معاون پارک علم و فناوری کردستان نیز در این نشست اعلام کرد: پارک علم و فناوری به منظور حمایت از افراد صاحب ایده راه‌اندازی شده است، تا ایده‌ها به تولید ثروت و ایجاد اشتغال منجر شود.

 

 

محمدی گفت: در حال حاضر پارک علم و فناوری کردستان 120 واحد فناور دارد که 26 مورد  رشد یافته و ساختارمند هستند و 75 شرکت نیز در حال طی کردن رشد و بالندگی بوده و مابقی در حال کار کردن روی ایده‌های خود هستند.

 

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر 850 نفر در این شرکت‌های پارک علم و فناوری مشغول به کار هستند و درآمدهای آنها در چند سال اخیر 54 میلیارد تومان بوده است.


 

معاون پارک علم و فناوری کردستان تصریح کرد: حدود 40شرکت‌های دانش بنیان در استان فعالند که خدماتی از پارک علم و فناوری دریافت می‌کنند که حمایت مالی و ایجاد فضای کار از جمله حمایت‌هاست.

 

کد خبر 1157370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha