حق الزحمه ثبت نام دفاتر کاریابی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی داخلی و خارجی در سال ۱۴۰۱، برای اجرا به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ها ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، حامد آرامش با اعلام این خبر بیان داشت: بر اساس این ابلاغیه، حق الزحمه ثبت نام به همراه مشاوره در دفاتر کاریابی داخلی 65 هزار تومان و در دفاتر کاریابی خارجی 90 هزار تومان تعیین شد.
وی بیان کرد: مطابق این دستورالعمل، در صورت انصراف کارجـو از فرآیند به‌کارگماری وجـه پرداختی بابت ثبت‌نام و مشاوره شـغلی به وی مسـترد نمی‌شود و اما چنانچه به همراه ثبت‌نام کارجو، فرآیند مشاوره شغلی انجام نشود 50 درصد حق‌الزحمه ثبت‌نام و مشاوره شغلی کسر خواهد شد.


سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حق‌الزحمه مشاوره شغلی و کاریابی بابت بکارگماری کارجو در داخل کشور برای قراردادهای یک ساله و بیشتر، حداکثر 50 درصد حداقل دستمزد ماهیانه مصوب شورای عالی کار در سال 1401 است، ادامه داد: در صورتی که دستمزد ثابت بکارگمارده بیشتر از حداقل دستمزد اعلام شده از سوی شورایعالی کار باشد، 30 درصد تفاوت حقوق کارجو با حداقل دستمزد اعلام شده در سال 1401 به حق الزحمه اضافه می شود.


آرامش اظهار داشت: برای قرارداد‌های کمتر از یک سال حق‌الزحمه به نسبت ماه‌های کارکرد محاسبه خواهد شد.


وی تاکید کرد: کاریابی حق دریافت حق‌الزحمه به‌کارگماری برای مدت اشتغال کمتر از یک ماه را ندارد.

 

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان گفت: دفاتر کاریابی می‌توانند در خصوص برخی مشاغل ساختمانی و روزمزد (۸ درصد) دستمزد روزانه دریافتی کارجو را به‌عنوان حق‌الزحمه به‌کارگماری دریافت کنند.

 

آرامش با اشاره به اینکه دستورالعمل حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی به تمامی دفاتر کاریابی سطح استان ابلاغ و آنها موظفند آن را در محل مناسب و در معرض دید عموم مراجعه کنندگان قرار دهند، تاکید کرد: عدم رعایت هریک از بند‌های این دستورالعمل، تخلف محسوب می‌شود و مراجعه کنندگان می توانند مراتب را برای رسیدگی به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اعلام کنند.

 

وی افزود: مشروح ابلاغیه حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی غیر دولتی در سال 1401، بر روی سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی www.sb.mcls.gov.ir قرار دارد.

کد خبر 1157502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha