ممنوعیت تکالیف درسی مدرسه در نوروز ۱۴۰۱

اسماعیلی با اشاره به ممنوعیت تکالیف درسی مدرسه برای دانش آموزان در نوروز ۱۴۰۱ گفت: تکالیف نوروری رویکرد مهارتی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در جمع خبرنگاران در خصوص حضوری و مجازی بودن مدارس اظهار کرد: بازگشایی و تعطیلی مدارس در استان زنجان تابع ستاد کرونای استانی و کشوری است.

 

علی اسماعیلی ادامه داد: براساس سیاست های وزارتخانه متبوع، تعطیلات مانند گذشته در مدارس نداریم و تلاش می کنیم مدیریت هوشمندانه در مدارس داشته باشیم به طوری که در ماه گذشته و در اوج کرونا، مدارس به صورت مقطعی و با رعایت پروتکل های بهداشتی مدیریت شد.

 

وی با اشاره به اینکه 52 درصد مدارس استان زنجان به صورت تلفیقی فعالیت می کنند، ادامه داد: سعی خواهیم کرد در ادامه سال تحصیلی نیز به این شکل ادامه دهیم و براساس اعلام شرایط کرونا در استان امیدواریم با پایین آمدن شمار مبتلایان امکان حضوری کردن درصد بیشتری از مدارس فراهم شود.

 

این مسئول در پاسخ به سوال کیفیت آموزش مجازی گفت: میزان آموزش های غیرحضوری علاوه بر تعلیم، در بحث تربیت و مهارت های رفتاری نیز اثرگذار بوده و همین موضوع در بلندمدت به ضرر دانش آموزان است.

 

اسماعیلی با یادآوری اینکه در شیوع کرونا نوع عکس العمل مردم مدیریت نشد و جامعه جهانی نیز از این قضیه مستثنی نبود، گفت: در ابتدای امر حساسیت نسبت به حضور دانش آموزان در مدارس بالا بود و اولیا نسبت به جان فرزندان خود حساس شده بودند ولی در حال حاضر حضور دانش آموزان در آموزشگاه را می توان مدیریت کرد.

 

به گفته وی، لازم است تا اولیا نیز با ارائه طریق آموزش و پرورش را در امر تحصیل یاری کنند و همراهی اولیا می تواند در مدیریت مدارس برای حضور حداکثری دانش آموزان در مدارس اثرگذار باشد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با یادآوری اینکه افت تحصیلی در بین دانش آموزان را کتمان نمی کنیم، گفت: آزمون های پایان سال چه حضوری و غیرحضوری باشد موجب می شود سطح دانش آموزان را بشناسیم وهمین می تواند در تصمیم گیری ها بعدی کمک حال باشد.

 

به گفته این مسئول، تکالیف نوروز دانش آموزان همچون سنوات آینده در حد برنامه های هنری و سرگرمی و داستانی توصیه می شود.

 

وی واکسیناسیون دانش آموزان بالای 12 سال را در استان مطلوب ارزیابی کرد و گفت: واکسیناسیون دانش آموزان 7 تا 12 سال نیز در حال انجام است.

 

کد خبر 1157590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha