تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در پیرامون امامزادگان  از طریق خیرین و موقوفات

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت : بسته‌های معیشتی در جوار امامزادگان با عنوان قرار دوازدهم و یاوران حضرت مهدی (عج) از طریق خیرین و موقوفات تهیه و در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در نشست خبری در تشریح طرح نوروزی آرامش در بقاع متبرکه استان از راه اندازی کاروان نسیم انتظار در شب نیمه شعبان خبر داد و گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی و شادی آفرین در قالب گروه‌های سرود در امامزاده‌ها و مراکز عمومی اجرا میشود .

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ادامه داد: توزیع بسته‌های معیشتی در پیرامون امامزاده‌ها با عنوان قرار دوازدهم و یاوران حضرت مهدی (عج) از طریق خیرین و موقوفات تهیه و با حفظ کرامت انسانی در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

وی افزود: ضریح جدید امامزاده سید حمزه با طرح ضریح امام رضا (ع) در آستانه نیمه شعبان با حضور  امام جمعه محبوب تبریز مسئولین استانی  رونمایی خواهد شد.

حسینی بیان کرد:  در  استان آذربایجان شرقی برای اجرای طرح آرامش بهاری ۳۶ بقعه انتخاب شده است که اجرای مراسم سال تحویل نیز در جوار این مراکز  انجام خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی ادامه داد:  برپایی غرفه‌های مشاوره و پاسخگویی، مناجات خوانی و دعاخوانی،غرفه عفاف و حجاب برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، غرفه‌های چند رسانه‌ای و هم‌چنین غرفه عرضه محصولات فرهنگی در تعدادی از بقاع متبرکه ، از برنامه های پیش بینی شده است که اجرا خواهد شد.

وی  با اشاره به وجود ۳۴۵ مدرسه وقفی در سطح استان آذربایجان شرقی افزود: ۲۵۰ اتاق در امامزاده سید محمد نوجه مهر برای خدمات دهی و اسکان زائرین خواهند بود .

وی به وجود ۶۰۰ مورد باغ موقوفه در استان آذربایجان شرقی اشاره کرده و افزود: روند احیای باغ‌های موقوفه و کمک به تولید و کشاورزی  ادامه خواهد داشت.

وی افزود: تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار بسته معیشتی، تهیه غذای گرم، تولید ماسک و ذبح ۳۰۰ قربانی در شیوع ویروس کرونا بین نیازمندان انجام شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت:  اهمیت ویژه برای بهرمندی از حضور بانوان و جوانان در مدیریت و راهبری مساجد در قالب هیئت امناء با همکاری دیگر مراکز حاضر و فعال در مساجد قائل هستیم .

کد خبر 1157778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha