اشتغال زایی برای ۲۵ هزار نفر  با طرح استاد و شاگردی بسیج اصناف در سال ۱۴۰۱

حسن پور با اشاره به طرح های مهارت آموزی بسیج اصناف گفت: زمینه اشتغال ۲۵ هزار نفر در طرح استاد و شاگردی بسیج اصناف در سال ۱۴۰۱ فراهم شده است.

غلامرضا حسن پور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد اقدامات بسیج اصناف در سال 1401 گفت: ادامه  روند حمایت از تولید و مانع زدایی و پشتیبانی از تولید را در سال 1401 ادامه می دهیم و در عرصه هایی که بتوانیم در  کشور تاثیر گذار باشیم مثل رونق کارگاه های کوچک صنفی در دستور کار قرار دارد که بالغ بر  600 هزار کارگاه تولید صنفی کوچک وجود دارد که در دستور کار جدی قرار دارند که کارگاههای کوچک صنفی را بیشتر و بهتر به ظرفیت تولید اضافه کنیم تا جهش تولید به معنای واقعی رقم بخورد.

 

رییس بسیج اصناف افزود: این واحدهای تولید در چرخه تولید هستند و برخی ازانها با ظرفیت کمتر فعالیت می کنند برخی با موانع  مواجه بود و برخی با تعطیلی روبرو شدند که بسیج اصناف تلاش خود را در افزایش ظرفیت آنها بکار می برد.

 

حسن پور در مورد اشتغال افرینی بسیج اصناف اظهار کرد: در موضوع اشتغال طرح استاد شاگردی  که از سال گذشته آغاز شد و هر سال برشی ازاین طرح اجرا می شود در سال  1401 پیش بینی شده تا 25 هزار نفر زمنیه اشتغال آنها فراهم شود بسیج اصناف تلاش می کند با فراهم کردن زمینه اشتغال انها با اموزش فنی و حرفه ای در محیط واقعی کار مهارت آموزی کنند که افرادی که نیاز به شاگرد در حرفه خود دارند در نرم افزار چهارچوب اعلام نیاز می کنند و علاقمندان به شغل این فرد در سامانه خودرا معرفی می کند  و این آموزش  ومهارت اموزی کاری در محیط حقیقی کار بسیار مهم است، علاقمندان در مشاغل مختلف کشاورزی، تراشکاری ، مکانیکی ، پوشاک و .... می توانند در بازار کار  شغل مورد نظر خود را بیاموزند و وارد بازار کار شوند.

 

وی گفت: این طرح در 1400 در برخی شهرها اجرا شده است البته باید بتوانیم موانع بیمه و قانون کار و تامین اجتماعی برطرف کنیم تا کسبه با خاطری آسوده بتوانند زمینه اشتغال و کارآفرینی و جذب جوانان برای آینده کشور را فراهم کنند.

کد خبر 1158133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha