اجرای طرح عیدانه از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در استان مرکزی

میرنظامی از اجرای طرح عیدانه از ۱۵اسفند تا ۱۵ فروردین در استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، سید «سعید میرنظامی» در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های این اداره استاندارد استان مرکزی گفت: بر اساس راهبرد سازمان استاندارد و با بهره‌گیری از ظرفیت ماده ۳، «طرح عیدانه» طراحی شده که از  از ۱۵ اسفند تا۱۵ فروردین ماه اجرایی می‌شود.

 

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه در این طرح قرار است علاوه بر نظارت بر بازار، مراکز عرضه، فروشگاه‌های کوچک و بزرگ نیز نظارت شوند، افزود: از  سال ۹۶ تاکنون در خصوص توجه به استانداردسازی خدمات اقدام موثری صورت نگرفته بود که در رویکرد جدید ماده ۳ قانون مقرر شد نظارت بر حسن اجرای استانداردها بیش از گذشته و سایر استانداردها مورد توجه باشد.

 

وی با اشاره به اهمیت استاندارد سازی بیان کرد: انحراف از استاندارد جرم تلقی می شود که در این راستا هشت نشست و ۱۱۵ پرونده تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفته است.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در خصوص عرضه و جمع‌آوری کالای غیراستاندارد از بازار اقدامات لازم صورت گرفته است.

 

میرنظامی در بخش دیگری از سخنانش به اعتبارات این سازمان اشاره کرد و گفت: میزان اعتبارات هزینه‌ای تخصیص یافته به این اداره ۴۲ میلیارد ریال است و این در حالی است که ۷۶ میلیارد ریال کسری بودجه وجود دارد.

 

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی خاطر نشان کرد: انتطار می‌رود حلقه مدیریتی ذیربط در خصوص تامین اعتبار این ارگان تعامل و همکاری لازم را داشته باشند. 

 

وی همچنین به ایمنی آسانسورها اشاره کرد و گفت: ایمنی یک هزار و ۴۷۵ آسانسور اماکن عمومی، ساختمان‌های اداری و مسکونی این استان در سال جاری تایید شده است.

 

میرنظامی در ادامه با بیان اینکه ۴۰۰ گواهینامه تمدید و یک هزار و ۴۷۵ گواهینامه اولیه آسانسور نیز در سال جاری صادر شده است، افزود: استانداردسازی آسانسور در ساختمان‌های مختلف از اولویت‌های اصلی این اداره کل بوده است که برنامه‌های مختلفی برای اجرای صحیح این طرح در نظر گرفته شده است.

 

این مقام مسئول به حوادث ناگوار رخ داده بر اثر غیر استاندارد بودن آسانسورها اشاره کرد و گفت: در راستای استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی، به تمامی ادارات و ارگان‌های دولتی، اطلاع رسانی لازم صورت گرفته است تا در اسرع وقت به رفع نواقص بپردازند.

 

برخورد با تولید، توزیع و فروشندگان کالاهای غیر استاندارد

 

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه تولید، توزیع و فروش کالاهای غیراستاندارد که مشمول استاندارد اجباری هستند، جرم محسوب می‌شود، گفت: استاندارها باید رعایت شود و با خاطیانی که استانداردها را زیر پا بگذارند برخورد قاطع صورت می‌گیرد.

 

میرنظامی در بخش دیگری از سخنانش به ایمن سازی و استاندارد سازی جاده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ایمن سازی جاده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم از سوی این اداره کل هدفگذاری شده و در این راستامکاتبات لازم با دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت استاندار سازی جایگاه های سوخت نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵۳ جایگاه سی ان جی در استان مرکزی فعال است که در ۶ ماهه اخیر ۳۴ جایگاه به دلیل غیر استاندارد بودن به مراجعه قانونی برای قطع گاز معرفی شده اند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه از این تعداد هفت جایگاه قطع گاز شدند، ادامه داد: مابقی نیز نسبت به رفع اشکالات و استانداردسازی جایگاه خود اقدام کردند.

 

میرنظامی همچنین به استاندارد سازی تجهیزات تفریحی پارک ها اشاره کرد و گفت: امسال ۲۵۰ تجهیزات تفریحی مورد بازرسی قرار گرفته که برخی از آن ها بر اثر پوسیدگی از چرخه فعالیت خارج شدند.

 

سرپرست اداره کل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: تقویت و توسعه استاندارد اولویت اصلی این اداره کل است که در این راستا نظارت جامع و کامل صورت می گیرد.

کد خبر 1158174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha