کشف نزدیک به ۸۸۰۰ تن اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی استان در سال جاری

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی از کشف نزدیک به ۸۸۰۰ تن اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی استان در سال جاری خبر داد.

«امین هوشیار»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه،  گفت : برابر دستورالعمل های صادره از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ، اوزان مجاز حمل ناوگان با توجه به تعداد محور و تعداد چرخ ابلاغ شده است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی افزود : بارگیری محمولات با وزن بیش از وزن مجاز بعنوان تخلف اضافه تناژ محسوب شده و بایستی راننده خاطی نسبت به پرداخت جریمه خسارت اقدام نماید.

هوشیار ادامه داد : کشفیات اضافه تناژ ابتدا از طریق کارشناسان پلیس راه و گشت های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با هدایت وسیله نقلیه به باسکول های نصب شده در پاسگاه‌های پلیس راه و یا باسکول های سیار و در نهایت تکمیل فرم معرفی و ارسال به اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای انجام می پذیرد.

وی گفت : متصدی ثبت و اخذ جرائم خسارات اضافه تناژ مستقر در اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی با وارد نمودن مشخصات راننده ، بار ، مسیر حرکت ، مسافت طی شده و اوزان مربوطه نسبت به محاسبه مبلغ جریمه اضافه تناژ اقدام و بعد از اخذ مبلغ مربوطه برگه ترخیص ناوگان تحویل راننده می‌گردد.

هوشیار از کشف نزدیک به ۸۸۰۰ تن اضافه تناژ در محورهای مواصلاتی استان در سال جاری خبر داد و گفت: بیشترین تخلفات کشف شده در استان به ترتیب در محورهای مواصلاتی شهرستان های ارومیه ، بوکان و میاندوآب رخ داده است.

 این مقام مسئول اذعان داشت : بیشترین تخلفات اضافه تناژ به تفکیک نوع بار نیز به ترتیب شامل شن و ماسه ، ماسه شسته ، انواع گاز مایع ، بتن و سنگ لاشه بوده است.

 

کد خبر 1158297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha