پروژه احداث راه‌آهن خراسان جنوبی با جدیت در حال پیگیری است

قناعت گفت: پروژه احداث راه‌آهن با توجه به مشکلات زیرساخت‌های حمل و نقل خراسان جنوبی با جدیت در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،‌ «جواد قناعت» امروز ( ۲۵ اسفند) در ستاد راهبری تصادفات استان اظهار کرد: نوروز ۱۴۰۱ شاهد افزایش چشمگیر مسافران در خراسان جنوبی خواهیم بود که یک فرصت برای استان است اما اگر آمادگی لازم را نداشته باشیم به چالش و تهدید تبدیل می‌شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نتیجه نشست‌های تخصصی در این حوزه باید کاهش تصادفات در استان باشد، افزود: باید اولویت های اقدامی در سطح کلان و اجرایی تعریف شود که دوبانده شدن راه‌ها و احداث راه‌آهن از موضوعات اساسی است که باید در سطح کلان پیگیری شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به وسعت و طولانی بودن راه‌های استان باید احداث استراحتگاه‌های بین راهی در دستور کار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.

 

قناعت بر رفع نقاط حادثه خیز استان تأکید کرد و گفت: یک سوم اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان مربوط به حوزه جاده و نقاط حادثه خیز است.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: تاکنون ۱۳ مورد از نقاط حادثه خیز استان رفع شده و پنج مورد در حال انجام است و مجوز رفع مشکل هشت نقطه دیگر را از معاون وزیر راه و شهرسازی اخذ کردیم که اعتبار مورد نظر به‌صورت ملی تخصیص خواهد یافت.

 

وی با اشاره به اینکه پروژه احداث راه‌آهن بیرجند - قاین - یونسی با توجه به مشکلات زیرساخت‌های حمل و نقل استان با جدیت در حال پیگیری است، عنوان کرد: براساس توافقات صورت گرفته در دیدار اخیر با مدیرعامل بانک ملت، سهم مشارکت این بانک در پروژه راه‌آهن به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

 

قناعت با بیان اینکه احداث و تکمیل راه‌آهن از اولویت‌هایی است که تحقق آن بیشترین نقش را در کاهش تصادفات جاده‌ای خواهد داشت، افزود: همچنین ارتقای فرهنگ ترافیکی، تامین روشنایی و آشکارسازی علایم از مهمترین خدمات موثر در کاهش تصادفات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تاکنون در زمینه فرهنگ‌سازی کاهش تصادفات ضعیف عمل کردیم، گفت: رسانه‌ها و هنرمندان می‌تواند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند که از این ظرفیت باید به‌ خوبی استفاده شود.

 

 

 

کد خبر 1158480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha