سفر زیارتی رئیس جمهور به قم و مسجد مقدس جمکران/شناسایی ۱۵۲۰ شغل برای دریافت مجوز الکترونیکی

سفر زیارتی رئیس جمهور به قم و مسجد مقدس جمکران، پایان مهلت ثبت نام آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء ویژه طلاب، شناسایی ۱۵۲۰ شغل برای دریافت مجوز الکترونیکی، تبریک خلیفه ارامنه تهران به رهبر انقلاب به مناسبت نوروز برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سفر زیارتی رئیس جمهور به قم و مسجد مقدس جمکران، پایان مهلت ثبت نام آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء ویژه طلاب، شناسایی ۱۵۲۰ شغل برای دریافت مجوز الکترونیکی،  تبریک خلیفه ارامنه تهران به رهبر انقلاب به مناسبت نوروز از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۸ اسفند است.

اقدامات لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان در آستانه عید نوروز انجام شود

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای از مخبر معاون اول رییس جمهور خواست تا در آستانه عید نوروز نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان هرچه سریعتر اقدامات لازم صورت بگیرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر مخبر
معاون اول محترم رییس جمهور

باسلام و احترام،
باتوجه به اینکه در آستانه تحویل سال قرار داریم ولی همانگونه که مستحضرید تاکنون حقوق بازنشستگان کشوری به صورت کامل پرداخت نگردیده است و توسط این صندوق اعلام گردیده متناسب با تامین اعتبار، حقوق ها واریز می شود. اینکه توسط این صندوق پس از مدت زیادی تاخیر در پرداخت، در روز ۲۷ اسفند اعلام شود که هر زمان اعتبار تامین شد، حقوق واریز می شود و حتی موعد دقیق زمان واریز مشخص نباشد، رویکرد غلط و ناصوابی است.

جای تعجب است که چرا امر به این مهمی در خصوصش تدبیر نشده و مدیران با وعده های غیرمشخص سعی در ایجاد بی اعتمادی در بین جامعه بازنشستگی دارند. آیا صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان برنامه و بودجه متوجه نیستند که بازنشسته عزیز(که غالبا عیالوار هستند) چگونه در روز پایانی سال و افزایش قیمت کالاهای اساسی، مایحتاج عید و نوروز ۱۴۰۱ را تهیه کنند؛ درحالیکه حقوق او همچنان پرداخت نشده است!؟

مستدعی است ضمن ارائه رهنمود لازم به متولیان امر در سازمان برنامه و بودجه و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستور فرمایید در اسرع وقت منابع لازم جهت پرداخت حقوق بازنشستگان دراختیار صندوق بازنشستگی قرار گیرد تا با قید فوریت در روز جاری پرداخت حقوق صورت گیرد. از حسن توجه جنابعالی قدردانی می نماید.

 

پایان مهلت ثبت نام آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء ویژه طلاب

معاونت منابع انسانی قوه قضاییه در اطلاعیه ای اعلام کرد: مهلت ثبت نام آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء (ویژه طلاب) سال ۱۴۰۰ امروز پایان می‌پذیرد. متن اطلاعیه معاونت منابع انسانی قوه قضاییه به شرح زیر است:

"بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان حوزوی می‌رساند، ثبت نام آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا ویژه طلاب سال ۱۴۰۰ منحصراً به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org امروز مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ پایان می‌پذیرد؛ لذا کلیه متقاضیان، باید  در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه شرایط و ضوابط عمومی و اختصاصی آزمون و فراهم کردن مدارک و اطلاعات مورد نیاز نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام نمایند.

 به داوطلبان توصیه می‌شود با توجه به حجم بالای مراجعه در ساعات پایانی، فرایند ثبت نام را هرچه سریعتر به اتمام رسانند و از موکول کردن ثبت نام به ساعات پایانی خودداری کنند.

داوطلبان در صورت مواجه شدن با هرگونه مشکل در روند ثبت‌نام داوطلبان می‌توانند از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۴:۰۰ بجز ایام تعطیل با شماره ۳۶۲۷۰۰۶۱-۰۲۶ تماس بگیرند."

 

سفر زیارتی رئیس جمهور به قم و مسجد مقدس جمکران

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور عصر دیروز جمعه ۲۷ اسفندماه، به منظور زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و حضور در جشن میلاد امام عصر (عج) در مسجد مقدس جمکران به قم سفر کرد.

 

شناسایی ۱۵۲۰ شغل برای دریافت مجوز الکترونیکی

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت شب گذشته (جمعه ۲۷ اسفند) در بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه یک سیما با بیان اینکه ۱۵۲۰ نوع مشاغل برای دریافت مجوز الکترونیکی، بدون محدودیت متعارف و با سرعت بیشتر شناسایی شده که ۵۰۰ نوع از این تعداد مربوط به مشاغل خانگی است،‌ گفت: ۱۵۲۰ مشاغل برای دریافت مجوز شناسایی شده تا به صورت الکترونیکی، بدون محدودیت‌های متعارف و با سرعت بیشتر این مجوزها صادر شود. کارهای ۱۴۰۰ نوع مجوز نهایی شده و در حال اتصال به درگاه است.

 

وی با بیان اینکه از ۱۵۲۰ مجوز شناسایی شده، ۵۰۰ مجوز مربوط به حوزه مشاغل خانگی است، گفت: مجوز ۴۰۰ نوع از این مشاغل صرفا با درخواست صادر می‌شود و این مجوزها به صورت ۱۰۰ درصد الکترونیکی است. ۱۰۰ نوع مجوز مشاغل خانگی هم پس از دریافت استعلام ظرف سه روز صادر خواهد شد.
 

سخنگوی دولت با بیان اینکه اتصال دستگاه‌های دولتی به سامانه در حال نهایی شدن است، گفت: همه دستگاه‌ها در دولت و قوه مجریه در حال طی کردن مراحل نهایی فرایند های اجرایی اتصال هستند.  در برخی نهادهای بیرون قوه مجریه مانند سازمان نظام پزشکی و کانون وکلا هماهنگی های ضعیف‌تری مشاهده می شود.

 

وی درباره اینکه کسانی که موفق به دریافت خدمات از سامانه نشدندچگونه باید شکایت خود را منعکس یا مشکل را حل کنند، اظهار داشت: با همت خوبی که انجام شده و طبق گزارش ها هماهنگی و همکاری خوبی میان چند وزارتخانه ایجاد شده و در بقیه مسیرها هم این روند طی می‌شود و امیدواریم از حیث قانونی مشکلی وجود نداشته باشد تا فردی نیاز به ثبت شکایت داشته باشد، اما اگر کسی بخواهد شکایتی داشته باشد از همان درگاه یا مرجع نظارتی می‌تواند ثبت شکایت کند.

 

تبریک خلیفه ارامنه تهران به رهبر انقلاب به مناسبت نوروز۱۴۰۱

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران، عید نوروز و سال نو را از جانب خود، مجمع نمایندگان و شورای خلیفه‌گری ارامنه و جامعه ارمنی، به رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای تبریک گفت. متن این پیام  به شرح ذیل است:


 محضر مبارک آیت الله سیدعلی خامنه ای
رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران

با درود و سلام و با دلی آکنده از مهر الهی، عید سعید و فرخنده نوروز و فرا رسیدن بهار طبیعت را از جانب خود و مجمع نمایندگان و شورای خلیفه‎گری ارامنه تهران و جامعه ارمنی ایران به پیشگاه آن مقام معظم تبریک گفته و از باری‎تعالی طول عمری پرثمر برای حضرتعالی مسئلت می‏داریم.
عید باستانی نوروز، که با رستاخیز طبیعت عجین است، چشم دل را گشوده و انسان را به سوی افق ابدیت روانه می‎سازد.

بیش از دو سال است که جامعه ایرانی همچون دیگر نقاط جهان متأثر و درگیر ویروس کرونا شده است در این مدت متأسفانه بیش از یکصد و سی هزار نفر از هموطنان عزیزمان را بدلیل این بیماری از دست داده‌ایم. خدا را شاکریم در سایه رهبری مدبرانه آن حضرت و سعی و کوشش و جانفشانی دانشمندان عزیز و جهادگران سلامت کشورمان و همچنین به واسطه حمایت‌ها و تلاش‌های دولت خدمتگزار موفق به تولید تعداد قابل توجهی واکسن ایرانی ضد کرونا گشته‌ایم که این امر در تمام دنیا بی‌نظیر و بی‌سابقه است و نیز موفق شده‌ایم علی‌رغم تمام محدودیت‌های موجود ناشی از تحریم‌های ظالمانه استکبار واکسیناسیون عمومی را در سطح بسیار وسیع و قابل توجه انجام دهیم و مهمترین نتیجه و تأثیر آن را هنگام شیوع سویه جدید اومیکرون و در پیک ششم شاهد بودیم به طوری که در سایه لطف خداوند با کمترین آسیب‌ها در حال گذر از آن هستیم و ان شاالله در سال جدید ریشه‌کنی این بیماری را در سطح جهان شاهد خواهیم بود.

از خداوند متعال درخواست داریم تا در سال جدید همچون سالیان گذشته با بهره‌مندی از رهنمون‌های حضرتعالی گام در مسیر پیشرفت و تعالی سرزمین‌مان برداریم، مسیری که مملو از سلامتی، اقتدار، عزت و رهایی از ظلم و ستیز استکبار باشد.

دعاگـــو
اسقف اعظم سیبوه سرکیسـیان

 

 

 

کد خبر 1158582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha