ترویج و توسعه فرهنگ رضوی با اجرای فعالیت های فرهنگی

برازش گفت: ترویج و توسعه فرهنگ رضوی با اجرای فعالیت های فرهنگی میسر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «محمودرضا برازش» امروز چهارشنبه (25 اسفند) درآیین اختتامیه همایش علمی پژوهشی اخلاق و آداب رضوی استان مرکزی در اراک، به فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: این بنیاد آمادگی همکاری با بخش های مختلف به منظور ترویج و توسعه فرهنگ رضوی را دارد.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) با اشاره به اینکه این بنیاد برای برنامه‌های هنری و فرهنگی به غیر از جشنواره و همایش‌ها در همه رده‌های سنی تا سطوح عالی تحصیلات تکمیلی آمادگی کامل دارد، افزود: بستر سازی برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری امری ضروری است که بنیاد آمادگی این مهم را نیز دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری همایش علمی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این همایش کار بسیار ارزشمند و ماندگاری است و نشان از درایت و سلیقه خوب مدیران استان و اهمیت به موضوع ارزشمند دارد.

نقشه فرهنگی در دستور کار استان مرکزی قرار دارد

 

در ادامه این همایش «فرزاد مخلص الائمه» نیز در این همایش با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی گفت: نقشه فرهنگی در دستور کار استان مرکزی قرار گرفته تا همه فعالان حوزه فرهنگی جایگاه خود را در نقشه راه پیدا کنند و در مسیر درست گام بردارند.

 

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه فرهنگ بخش مهمی از نظام اجتماعی است، افزود: باید مسیر پیشرفت فرهنگی با همه ابزارهایی که وجود دارد و با کمک دلسوزان، اصلاح شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در نقشه فرهنگی استان طراحی و مدل شکل گیری و هویت فرهنگی استان در دستور کار قرار گرفته است،

در ادامه این مراسم «سینا دلشادی» نیز به جایگاه کتاب و اهمیت کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود چرا که تاثیری که کتاب می‌گذارد با هیچ رسانه‌ای نمی‌توان مقایسه کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: شاید جایگاه کتاب در برخی زمان‌ها کم اقبال شود اما کتاب همیشه جایگاه فرهنگی و پیشینه غنی خود را حفظ می‌کند.

 

گفتنی است این جشنواره رتبه اول منتخب نداشت و رتبه دوم «نجمیه گراوند» از لرستان، «روح الله صفریان» از البرز، رتبه سوم، «سعید حمیدی مقدم» و «محمدرضا علیزاده امامزاده» از آذربایجان غربی به صورت مشترک رتبه چهارم و «فهیمه غلامی» از تهران نیز رتبه پنجم را کسب کردند.

 

همچنین در بخش کتاب سال استان مرکزی نیز از «مهران شاه منصوری» در رشته فیزیک، «ایمان حاج خدادادی» و «مهدی خدایی مطلق» در رشته کشاورزی و دامپروری، «جلیل مرادی» و «حسن خلجی» تجلیل شد.

کد خبر 1158595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha