لرستان آماده استقبال از مسافران نوروزی است

فلاحوند گفت: با تمهیدات اندیشیده شده، استان لرستان آماده استقبال از مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « اسکندر فلاحوند» امروز(26 اسفند) در سخنانی اظهار داشت: امکانات لازم برای اسکان مسافران نوروزی در استان لرستان اندیشیده شده است.

 

وی افزود: براساس تمهیدات اندیشیده شده، آمادگی لازم برای اقامت روزانه ۲۰ هزار مسافر نوروزی در این استان ایجاد شده است.

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: با فعال نمودن ۱۲ کمیته تخصصی گردشگری و برگزاری جلسات متعدد با حضور دستگاه های اجرایی مربوطه و فرمانداران در راستای پذیرش مسافران نوروزی و ارایه خدمات هرچه بهتر، اجرای ۴۰ مصوبه را در دستور کار قرار داده است.

 

وی اظهار داشت: براساس پیش بینی های انجام شده، امکان اسکان روزانه ۲۰ هزار نفر با همکاری دستگاه های اجرایی در استان ایجاد شده است که در این راستا حدود ۱۲ هزار نفر در ستاد اسکان آموزش و پرورش، پنج هزار نفر در مهمانسرای ادارات و خوابگاه های دانشجویی و مابقی مسافران نیز در  اقامت گاه های بوم گردی و ۲۸ هتل و هتل آپارتمان اسکان می شوند.

 

فلاحوند اذعان داشت: همچنین طی روزهای گذشته فراخوانی مبنی بر صدور مجوز منازل شخصی مهمان پذیر صادر شده است که با همکاری میراث فرهنگی، دانشگاه علوم پزشکی و اماکن استان، مجوز خانه های مهمان پذیر نیز تا مدت ۲۰ روز در حال صدور است.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در ستان، بازسازی، مرمت و رنگ آمیزی مبلمان شهری انجام و ستاد استقبال از مسافران نوروزی در مبادی شهرها راه اندازی شده است.

 

فلاحوند: همچنین راه اندازی نمایشگاه های صنایع دستی، برپایی جشنواره نوروزی و نوروزگاه در قلعه فلک الافلاک و بافت تاریخی بروجرد، برپایی سیاه چادر در کیلومتر ۳۰ ورودی شهرها، ارایه خدمات بهداشتی و آماده سازی جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان در دستورکار قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به هماهنگی های لازم جهت راه اندازی قطار گردشگری در لرستان بیان کرد: قطار گردشگری استان بصورت یک روز درمیان از ۲۷ اسفندماه جاری فعال خواهد شد و در صورت استقبال، در طول سال نیز آماده ارایه خدمات به گردشگران خواهد بود

 

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان لرستان با اشاره به اینکه ۵۰ هزار نقشه استانی و شهرستانیجهت استفاده گردشگران در استان چاپ شده است  افزود: ۲۸ هتل و هتل آپارتمان، هشت اقامتگاه بوم گردی فعال با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تخت خواب و ۵۰۰ کف خواب در استان وجود دارد

کد خبر 1158805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha