باید طرح تذکر لسانی خیابانی را توسط گروه‌های جهادی فعال کنیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه باید طرح تذکر لسانی خیابانی را توسط گروه‌های جهادی فعال کنیم، گفت:اگر امر به معروف و نهی از منکر بتواند جای خود را در جامعه و بین مردم باز کند قطعا گناه در آن جامعه ریشه کن خواهد شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» شامگاه گذشته (۲۶اسفند)در جلسه مشترک حوزه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران و آیئن رونمایی از نرم افزار گنج های قدیمی ویژه محتوای تبلیغی ماه رمضان اظهار کرد: چنانچه کار با تولید محتوا و تهیه خوراک باشد نه صرفا با هدف تبلیغات خوب جواب می‌دهد، وظیفه تولید محتوا نیز بر عهده کسانی باید باشد که در باغ باشند و کاملا از اوضاع و احوال جامعه آگاه باشند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه هر شهر استان مشکلات خاص خودش را دارد بر لزوم توجه به مسائل بومی منطقه‌ای تایید کرد و گفت: کار باید با برش شهرستانی همراه باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: ماه رمضان آینده از شرایط قرمز کرونایی خبری نیست خوشبختانه با تزریق بیش از دو دز واکسن امیدواریم محافل و مساجد ما باز و فعال باشد و مراسمات فیزیکی داشته باشیم، فضای مجازی تصویرس چندان جذاب نیست.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: کیفیت بهره برداری از زمان باید افزایش پیدا کند  دست اندرکار کردن نوجوانان در مراسم و محافل و دادن تریبون دستشان برایشان جذاب است، درگیر مراسمات دینی شدن با هر شکلی که باشد سازنده است.

 

حجت الاسلام محندی لائینی به مسائل فرهنگی رایج اشاره و تاکید کرد: موضوعاتی همچون بدحجابی، اعتیاد، برپایی مراسمات مبتذل و گناه‌آلود و سفره‌خانه‌های سنتی و غیره خاص هیچ استانی است و به همه کشور است، تولید محتوای جذاب‌تر در این زمینه‌ها و درکنارش مسائل خاص استان ضرورت دارد.

 

وی همچنین اذعان کرد: مهمتر از مراسمات در مساجد، کار کردن در مدارس و بر روی دانش‌آموزان است که میتوان سال آینده با حضوری شدن مدارس کارهای خوبی انجام داد، همکاری با آموزش و پرورش و ارائه فرصت لازم به مبلغین در این مسیر مهم است.

 

امام جمعه ساری عنوان کرد: امر به معروف امروز لسانی اهمیت دارد، امر به معروف را باید به میدان بیاوریم، باید طرح تذکر لسانی خیابانی را توسط گروه‌های جهادی فعال کنیم تا با مظاهر منکر برخورد لسانی کنند البته در ابتدا باید امنیتشان را فراهم کنیم، از طرفی ما به طلاب جوان امیدواریم چرا که آگاهی و قدرت ریسک‌پذیری بالایی دارند.

کد خبر 1158977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha