پرداخت بیش از ۳ میلیارد ریال وام اشتغال به هنرمندان بستان آباد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد از پرداخت مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام کم بهره در دو مرحله به فعالان فرهنگی هنری این شهرستان طی سال جاری خبر داد.

«نصیر قمصری عین الدین» در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو، از پرداخت ۳  میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام کم بهره به هنرمندان خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد هنرمندان را یکی از قشرهای بسیار تاثیرگذار در جامعه عنوان کرد و افزود: هنرمندان نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند افزود؛ کاهش آسیب های اجتماعی، پاسداشت ارز شهای انقلاب اسلامی، ترویج فضایل اخلاقی و ایجاد عزت و امیدواری در جامعه به دست هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر میسر است.

وی با بیان اینکه در سال 1400 در دو مرحله 3 میلیارد و 500 میلیون ریال وام کم بهره به فعالان فرهنگی هنری این شهرستان پرداخت شده است، ادامه داد: جامعه اسلامی ایران با توجه به پیشینه غنی فرهنگی و وجود جوانان و نخبگان کار بلد و توانمند و متعهد می تواند با ارج نهادن به این پتانسیل ها جنگ نرم دشمن را خنثی کند.

قمصری عین الدین گفت: پرداخت این تسهیلات با سود بانکی 4 درصدی در راستای اشتغال، حمایت و رونق بخشی به کسب و کارهای فرهنگی هنری از طریق ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی در دو مرحله در این شهرستان به هرمندان و اصاحاب فرهنگ  پرداخت شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بستان آباد تاکید کرد: متقاضیان در رشته های مختلف فرهنگی هنری نمایش، تئاتر، نویسندگی، فیلم سازی، خبرنگاری، نوازندگی، هنرهای تجسمی از مشمولان این وام هستند که این متقاضیان بعد از ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی و صدور گواهی مهارت و تایید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در قالب طرح های پشتیبان و مستقل به بانک های عامل توسعه تعاون و رفاه کارگران معرفی شده و تسهیلات خود را دریافت کردند.

وی همچنین افزود: علی رغم جذب صددرصدی اعتبارات، این مبلغ پاسخگوی نیازهای همه هنرمندان نبوده و باید در سال آینده اعتبارات این اداره افزایش یابد.

کد خبر 1159191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha