دو راه میانبر دوستی با امام زمان(عج)

یک کارشناس مذهبی با شرح دو راهی که جهشی ما را به امام زمان(عج) متصل می‌کند، گفت: یکی از آن دو گرفتن دست افتاده و آباد کردن یک دل شکسته است، بخصوص اگر آن افتاده و دلشکسته مومن و جزء سادات باشد.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین مسعود عالی درباره میانبر دوستی با امام زمان(عج)، اظهار کرد: دو عمل باعث می شود انسان به صورت جهشی به حضرت حجت(عج) متصل شود این سخن من نیست، محدث نوری آن متخصص در روایات اهل بیت(ع) می گوید؛ یکی از آن دو کار گرفتن دست یک افتاده و آباد کردن یک دل شکسته است، بخصوص اگر آن افتاده و دلشکسته مومن و جزء سادات باشد اگر به اینها کمک کنیم سریعا به امام زمان(عج) می رسیم.

 

این کارشناس و خطیب مذهبی تصریح کرد: امام زمان(عج) ۱۸۰ لقب دارند و محدث نوری آنها را در کتاب «نجم الثاقب» آورده است، از القاب ایشان غوث یعنی فریادرس است یعنی کسی که گره های بسته را باز می کند آنکه به یاد حضرت(عج) گره گشایی و فریادرسی می کند به حضرت(عج) گره می خورد.

 

وی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) در هنگام خلافت در گرمای روز به بیرون ساختمان می آمدند و می نشستند و می فرمودند: می خواهم اگر کسی کاری دارد معطل نشود!

 

حجت الاسلام عالی تاکید کرد: دومین کاری که ما را به صورت جهشی به امام زمان(عج) متصل می کند و حکم کیمیا را دارد گریه بر اباعبدالله الحسین(ع) و زیارت امام حسین(ع)‌ است این معنایش آن نیست که بگوییم مقام امام حسین(ع) از پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) بالاتر هستند یا نه این در وسع و توان ما نیست که تشخیص دهیم.

 

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) به دلیل شرایط زمانی کاری کردند که خدا در ازای آن خیلی چیزها به ایشان دادند کامل الزیارات و خصایص الحسینی شیخ جعفر شوشتری به این امتیازات تصریح دارند همه ائمه(ع) ما را به توجه به امام حسین(ع) توصیه می کردند کشتی امام حسین(ع) هم وسیع تر و هم سریع تر است و همه را در خود راه می دهد حتی گنهکاران را!!

 

حجت الاسلام عالی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) کشتی‌ای دارد که حتی حرّ را که مقابل امام زمانش ایستاده بود، به جایی رساند که از جهنمی بودن به مقامات بالا رسید چنان که امام صادق(ع) در زیارت وی فرمودند: پدر و مادر بفدایت!!

کد خبر 1159207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha