کانون های فرهنگی مساجد سبب حفظ حیات فرهنگی جامعه می شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل گفت: حفظ حیات فرهنگی جامعه به فعالیت فرهنگی هنری ارزشی و انقلابی وابسته است و کانون های مساجد سبب تداوم و استحکام این حیات فرهنگی می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، سعید ضابطی در نشست شبکه امامت و مدیران کانون های مساجد آران و بیدگل با اشاره به اینکه نقش مردم در امور فرهنگی هنری تصدی گری است و دولت در امور فرهنگی هنری نقش تسهیلگری دارد گفت: برنامه های فرهنگی باید مردمی باشد و از سوی مردم اداره شود و بین دستگاه های فرهنگی شهرستان با کانون های فرهنگی هنری مساجد همکاری باشد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل با تأکید بر توجه ویژه وزیر دولت سیزدهم به کانون های فرهنگی هنری مساجد هم از بعد حمایتی و هم از بعد مالی و اعتباری گفت: حفظ حیات فرهنگی جامعه به فعالیت فرهنگی هنری ارزشی و انقلابی وابسته است و کانون های مساجد سبب تداوم و استحکام این حیات فرهنگی می شوند.

 

ضابطی افزود: بهره گیری از ظرفیت  کانون های فرهنگی هنری مساجد برای مبارزه با جنگ نرم فرهنگی با تقویت برنامه های فرهنگی هنری با رویکرد توسل بر قرآن کریم و گسترش معارف و آموزه های دینی و اخلاقی لازم و ضروری است لذا وظیفه ما حمایت از کانون ها چه مادی و چه معنوی است


دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با تاکید بر اینکه رویکرد کانون ها باید به جنبه مردمی و جذب جوانان و نوجوانان باشد، گفت: ترویج سیره نبوی و فرهنگ قرآنی، احیای کارکردهای مختلف مسجد، تربیت نیروی متعهد و دین باور، کادرسازی انقلابی، مبارزه با تهاجم فرهنگی، استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای ترویج فرهنگ دینی و انقلابی از وظایف کانون های فرهنگی هنری مساجد است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل در بخش دیگری از سخنانش در این گردهمایی بیان کرد: «جهاد تبیین» به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نه شبیه سلطنت است و نه ریاست جمهوری. چیزی متکی به مبانی معنوی است.


ضابطی ادامه داد: روشنگری در زمان فعلی تنها راه پیشرفت و تعالی ملت از بیراهه و کج راه ها جهاد تبیین با استفاده از تبیین مفاهیم عالی اسلامی در زمینه های مختلف است.

 

نشست شبکه امامت، ائمه جماعات مساجد، مدیران کانون های فرهنگی و پایگاه های بسیج مساجد آران و بیدگل با مشارکت اداره تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

کد خبر 1159243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha