ضرورت توجه به توسعه همه جانبه روستا / خبرنگاران مطالبه گر باشند

آقازاده با بیان اینکه خبرنگاران چالش های و دغدغه های استان گیلان را شناسایی و با قلم شیوایشان منتشر کنند گفت: توسعه همه جانبه روستا مورد توجه دولت و نمایندگان قرار دارد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدعلی آقازاده » امروز ( شنبه ۲۸ اسفند ) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اطلاع رسانی های همه خبرنگاران و رسانه ها طی یک سال گذشته کمال تشکر را دارم.



نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از انتقادات و پیشنهادات همه خبرنگاران در راستای توسعه گیلان بهره گرفته می شود گفت: توسعه گیلان نیازمند مدیران کارآمد است، در حوزه نمایندگی علاوه بر وظیفه اصلی قانون گذاری و نظارت را  نیز عهده دار هستیم، اگر بهترین قانون در جامعه به تصویب برسد اما مدیریت مطلوب وجود نداشته باشد به نتیجه نخواهیم رسید.



آقازاده با تاکید بر اینکه مطالبات مردمی مورد توجه قرار گیرد افزود: ضعف هایی که در گیلان وجود دارد همه مسئولان شریک این معضلات هستند.



وی با تاکید بر اینکه مفاسدی که در گیلان اتفاق افتاد در شان منزلت این استان نیست افزود: طی این ۲ سال گذشته فضای مناسب توسط رسانه ها ایجاد شد در حوزه های صنعت، گردشگری، کشاورزی ضعفها عنوان شد و با همکاری قوه قضائیه غده سرطانی چندین ساله شناسایی و برملا و به سزای اعمالشان رسیدند.

 


آقازاده اضافه کرد: کوه خواری، رودخانه خواری، صنعت خواری و غارت جنگل از جمله مفاسدی بود که شناسایی شد.


نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت های بالای گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: انواع مرکبات، زیتون، صیادی، برنج و چای و ..... از ظرفیت های بالای استان است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.‌



وی با تاکید بر اینکه صنعت کشاورزی نیازمند توجه بیشتری است با توجه به اینکه دنیا با کمبود مواد غذایی مواجه است اضافه کرد: بحث تغییر کاربری ها، کمبود منابع آبی و... اینها مشکلاتی است که وجود دارد.



آقازاده با بیان اینکه افزایش سطح زیر کشت و شاخص های تولید مورد توجه و حمایت قرار گیرد تصریح کرد: بیش از ۱۰هزار مترمربع از زمین های کشاورزی گیلان تغییر کاربری شده است.‌

 


وی با تاکید بر ایتکه صنعت گیلان مورد حمایت قرار گیرد اظهار داشت: استان گیلان قطب گردشگری کشور محسوب می شود، از دریا، تالاب ها، زمین های کشاورزی، رودخانه ها، جنگل و جلگه بهره گرفته شود.



نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایتکه اگر از ظرفیت های بالای گیلان بهره گرفته شود بازدهی اقتصادی خواهد داشت اذعان کرد: اگر منابع طبیعی آسیب دیده شود هیچ مسافری گیلان را مقصد سفر قرار نخواهد داد.

 


آقازاده اضافه کرد: برخی از مشکلاتی وجود دارد که شناسایی شده نیست و خبرنگاران بایستی با قلمشان این دغدعه ها را شناسایی و عنوان کنند.



وی با تاکید بر اینکه سرمایه های طبیعی را حفظ کنیم اظهار کرد: محیط طبیعی در حال تخریب است در این حوزه خبرنگاران فعال باشند.



آقازاده به کریدور شمال و جنوب و راه آهن رشت به آستارا اشاره و خاطرنشان کرد: احداث این طرح مصوب شده و قراردادها بسته شده است و بایستی تکمیل شوند، این پروژه بسیار مهم بوده و در روند رونق اقتصاد بسیار حائز اهمیت است.

 


وی با تاکید بر اینکه چالش های استان بایستی مورد مطالعه قرار گیرد و با پیگیری رفع شود اظهار کرد: پسماند و فاضلاب های شهری از جمله معضلاتی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.



نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه همه جانبه روستا مورد توجه نمایندگان و دولت است تصریح کرد: بهره گیری از آب بندان ها و جلوگیری از روند ساخت و ساز در حریم رودخانه ها از جمله مواردی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.‌



وی با تاکید بر اینکه نحوه سکونتگاه‌های روستایی در گیلان با دیگر استان ها متفاوت است اظهار کرد: طرح هادی در گیلان با نواقصی روبه رو است و مشکل ساختاری دارد ، نباید جلوی ساخت ساز جوانانی که برای همان روستا بوده و قصد امرار و معاش دارند، گرفته شود، در این طرح بایستی از مافیای زمین های کشاورزی گیلان جلوگیری شود.

کد خبر 1159302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha