تعامل دولت و رسانه‌ها منجر به توسعه کردستان می‌شود

استاندار کردستان گفت: تعامل دولت و رسانه‌ها و بیان انتقادات سازنده و درست می‌تواند منجر به توسعه کردستان شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن سال نو، اظهار کرد: بلوغ و تعهد رسانه‌های استان کردستان بسیار ستودنی است و با تجاربی که از حوزه رسانه دارم فضای رسانه‌ای استان را حرفه‌ای می‌دانم.

 

 

وی افزود: بی‌گمان تعامل، همراهی و همفکری رسانه‌های استان می‌تواند زمینه ساز رویدادها و اتفاقات بزرگ و مبارکی برای کردستان باشد.

 

 

استاندار کردستان میانگین فرزانگی و فرهیختگی کردستان را بالاتر از بسیاری از استان‌های دیگر ارزیابی کرد و گفت: این ظرفیت هم در میان جامعه نخبگانی و هم در فضای عمومی استان وجود دارد.

 

 

زارعی کوشا با بیان اينکه تمامی مسائلی که اصحاب رسانه مطرح کرده را یاداشت کرده‌ام اما اهل قول و وعده ناشدنی و غیر قابل تحقق  نیستم، اظهار کرد: به سهم خود تلاش خواهم کرد تا مشکلات رسانه‌ها و اصحاب مطبوعات در یک فرآیند درست و معقول برطرف کنیم.

 

 

استاندار کردستان ضمن تقدیر از همراهی رسانه‌ها که در شرایط سخت و پرخطر نسبت به پوشش برنامه‌ها و رویدادها همت می‌کنند، رسانه‌ها  و مطبوعات را رکن مهمی در توسعه استان عنوان کرد.

 

 

وی اظهار داشت: منظور ما از همراهی رسانه‌ها تعریف و تمجید از دولت و عملکردها نیست ولی به انتقاد سازنده و درست باور  دارم و باید مطالبه گری را میان مردم ترویج کرد و مدیران را نیز وادار به پاسخگویی کرد.

 

 

استاندار کردستان عنوان کرد: کردستان در بسیاری از حوزه‌های فرهنگی سرآمد کشور است و  مرجعیت بسیاری از مسائل باید کردستان باشد چرا که ما هنرمندان تراز اول در سطح کشور و جهان داریم.

 

 

زارعی کوشا به سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به کردستان اشاره کرد و افزود: از اتفاقات بزرگ بعد از انقلاب در کردستان سفر رهبری بود که باعث تغیر رویکرد و دیدگاه‌ها نسبت به کردستان شد ولی هنوز به اندازه کافی از ثمرات و برکات آن سفر نتوانستیم برخوردار شویم، بنابراین باید در سالگرد سفر ایشان کارهای ویژه فرهنگی مربوط به آن سفر را در دستور کار قرار دهیم.

 

 

وی به برپایی جشن جهانی نوروز و بازتاب کشوری و جهانی این رویداد مهم اشاره کرد و گفت: متاسفانه سیمای کردستان از برنامه نوروز جاماند و می‌توانست در این رویداد نقش بسیار بهتری برای پوشش جشن نوروز ایفا کند هرچند این‌نافی خدمات و زحمات بسیار ارزنده شبکه استانی نیست.

 

 

استاندار کردستان اضافه کرد: کردستان نیازمندان مدیرانی است که با کار شبانه روزی برای استان اعتبارات اضافی و فرابودجه‌ای برای طرحها و پروژه‌ها دریافت کنند تا به سرعت بتوانیم شاخص‌های توسعه ای کردستان را به میانگین کشوری برسانیم.

 

 

در این نشست هم اندیشی، اصحاب رسانه، نظرات خود را در خصوص مسائل مختلف استان و مشکلات حوزه رسانه  مطرح کردند.

کد خبر 1159359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha