بهار ۱۴۰۰ با شیب نزولی قیمت طلا و سکه پایان یافت

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر قطعه سکه بهار آزادی در خرداد ۱۴۰۰ برخلاف ماه گذشته شیب نزولی گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، طلا در طول تاریخ به عنوان یک کالای ارزشی و سرمایه جدا از جذابیت هایی که در حوزه زیورآلات دارد، مورد پسند اقشار مختلف قرار داشته و دارد. روند قیمتی این کالای سرمایه ای در افزایش و کاهش قیمت بسیاری از کالاها در طول سال اثر داشته و دارد. خبرگزاری شبستان در سلسله گزارش هایی به بررسی روند قیمتی این کالا در خلال ماه های سال گذشته پرداخته است.

 

بنابراین گزارش، در هفته ابتدایی خرداد ماه هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ  یک میلیون و 47هزار تومان معامله می شد و قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به  ۱۰  میلیون و 270هزار تومان رسید و در انتهای این ماه هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۰,۲۸۳,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۰۲,۰۱۰,۰۰۰ ریال بود و شاهد کاهش قیمت هر گرم طلای 18 عیار و هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید هستیم.

 

بر این اساس (چهارشنبه ۵ خرداد) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به  ۱۰  میلیون و 270هزار تومان رسید، نیم سکه ۵ میلیون و 850 هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون  و 850هزار  تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و 300هزار   تومان بود. قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی  به یک هزار و 902دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ  یک میلیون و 47هزار تومان معامله می‌شد.

 

در ادامه (چهارشنبه ۱۲ خرداد)‌ قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۰,۹۶۴,۰۰۰ ریال و انس جهانی طلا به ۱,۹۰۲.۳۱ دلار رسید. قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۰۷,۹۲۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۰۷,۷۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه به قیمت ۶۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۴۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۶۴ درصد افت به قیمت ۲۳,۴۵۰,۰۰۰ رسید.

 

این گزارش می افزاید: (چهارشنبه ۱۹ خرداد) هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلون و ۷۴ هزار تومان، هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۹۲ دلار، هر گرم طلای ۲۴ عیار یک میلیون و ۴۳۲ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح جدید ۱۰ میلیون و ۶۸۶ هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۴۰ هزار تومان بود.

 

بنابراین گزارش، (چهارشنبه ۲۶ خرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار ۱۰,۷۱۷,۰۰۰ ریال، هر انس جهانی طلا ۱,۸۵۶.۶ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی ۱۰۶,۹۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی ۱۰۵,۵۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه  ۵۸,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ بود.

 

این در حایل است که در آخرین روز این ماه یعنی (دوشنبه ۳۱ خرداد) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۰,۲۸۳,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا به ۱,۷۶۴.۳۴ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۰۲,۱۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۰۲,۰۱۰,۰۰۰ ریال، هر عدد نیم سکه با  به قیمت ۵۵,۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۵,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۴۵۰,۰۰۰ ریال رسید.

کد خبر 1159440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha