مستند عملیات والفجر ۸ و نقش لشکر ۲۵ کربلا در دفاع مقدس تولید می شود

سردار قربانی با اشاره به نقش رزمندگان مازندرانی در دوران دفاع مقدس، گفت: تلاش داریم باهمکاری سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا مستند عملیات والفجر ۸ و نقش لشکر ۲۵ کربلا در این عملیات ساخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، سردار «مرتضی قربانی» ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدا به ویژه شهدای استان مازندران،گیلان و گلستان و شهدایی که در منطقه عملیاتی هفت تپه خون پاکشان ریخته شد، اظهار کرد: برای فعال کردن این منطقه فرماندهی سپاه کربلا و حجت الاسلام اسدالله جعفری که آن زمان آرپی جی زن لشکر بود ، زحمات زیادی کشیدند که باید بیش از این منطقه فعال شود.

 

فرمانده لشکر ۲۵ کربلا در زمان جنگ تحمیلی افزود: در ابتدای سال ۶۴ حکم دستور تشکیل لشکر ویژه ۲۵ کربلا برای بنده آمد.  رزمندگان مازندران با یک لشکر ۱۶ قدس گیلان، یک تیپ زرهی ۲۸ صفر اصفهان، یک تیپ  پیاده از کهگلویه و بویر احمد باهم ادغام شدند که تمامی این رزمندگان لشکر ۲۵ کربلا نام گرفتند .

 

وی ادامه داد: لشکر در جبهه های غرب و جنوب پراکنده بود برای همین تا لشکر را جمع کنیم و ببینیم آمادگی توان رزم  دارد و قدرت رزم لشکر چگونه است، در عملیات قدس ۱ و قدس ۲ لشکر شرکت کرد و توانایی لشکر ، به توانایی عملیات فتح المبین که که سالروز آن ۲ فروردین ۶۱ است، رسید.

 

سردار قربانی اضافه کرد: در منطقه هفت تپه گردان های ما با چادر مستقر بودند و اموزش های نیروها در همین جا شروع شد. گردان ها اینجا رزم شبانه میدیدند . همه آموزش های آبی و خاکی برای رزمندگان برگزار میشد تا آمادگی لازم را برای عملیات والفجر۸ پیدا کنند. اگر این پادگان در اختیار ما نبود،توان رزم نداشتیم و شهدای ما چندبرابر میشدند. چرا که اگر رزمنده ای آموزش سلاح ببیند و آمادگی رزم را داشته باشد ، در جبهه رزم دچار مشکل نمیشود.

 

وی با بیان اینکه وقتی عملیات والفجر ۸ شد و لشکر ۲۵ کربلا فاو را فتح کرد، پرچم امام رضا (ع) را بر مناره های فاو به اهتزاز در آوردیم، ادامه داد: وقتی خبر فتح فاو از تلویزیون پخش شد، و صدام این خبر را شنید به لشکر گاردش دستور داد تا با ما جنگ کنند اما با توکل و توسل رزمندگان و رزم آنها، با غنیمت گرفتن ادوات دشمن، لشکر گارد صدام را منهدیم کردیم.رزمندگان لشکر ۸۰ روز در عملیات والفجر جنگیدند.

 

سردار قربانی یادآورشد: ۷۰ الی ۸۰ رزمنده از اصفهان  و مازندران در همین منطقه هفت تپه اموزش نظامی دیدند. و در عملیات والفجر ۸، کربلای ۴و۵، و قدس و ۱و۲ حضور داشتند. وقتی لشکر بعثی مهران را تصرف کرد، و امام خمینی(ره) دستور آزادسازی مهران را به سپاه داد، همین بچه هایی که در والفجر۸ بودند، به مهران رفتیم و ظرف ۲۴ ساعت علاوه بر آزادسازی شهر مهران ،تا خاک دشمن هم پیشروی کردیم.

 

وی با بیان اینکه همه این سرعت عمل ها برمیگردد به آموزش های شبانه روزی رزمندگان که فقط برای عملیات والفجر ۸، ۵ ماه در آب سرد آموزش غواصی میدیدند، گفت:  تلاش داریم باهمکاری سردار «سیاوش مسلمی» فرمانده سپاه کربلا مستند عملیات والفجر ۸ و نقش لشکر ۲۵ کربلا در این عملیات ساخته شود.

 

سردار قربانی بیان کرد: عزیزان بدانید، یک نفر بدون آموزش در عملیات والفجر ۸ و کربلای ۴و۵، نبود. ۷۲ گردان آموزش دیده فقط در عملیات والفجر ۸ شرکت کردند. در ان ۸۰ روز عملیات، رزمندگان برای اموزش مجدد به عقب برمیگشتند و بازسازی میشدند ودوباره به خط اعزام می شدند.

 

وی با یادآوری اینکه صدام ملعون، در فاو از سلاح شیمیایی استفاده کرد و ۳۰۰ هزار نفر  دچار مسمومیت شیمیایی شدند. اما عهد و پیمانی که رزمندگان با امام خمینی(ره) بسته بودند در همان شرایط در خط مقدم ماندند، افزود: ۳۵ سورتی هواپیمای دشمن در هفت تپه انجام شد  و ۱۱۷ نفر شهید شدند اما بچه ها با عزت و قدرت رزم  جنگ خود را انجام دادند.

 

سردار قربانی ادامه داد:‌ این را هم باید اشاره کرد که نقش علما در عملیات والفجر ۸ بسیار پررنگ بود. لشکر ۲۵،  ۴۰۰ طلبه رزمی داشت و شهید حاج حسین بصیر به حضور طلبه ها در بین بچه ها بسیار اعتقاد داشت و میگفت سهمیه طلبه ها را برای گردان من زیاد کنید.

 

وی اذعان کرد: در دوران دفاع مقدس یک وظیفه شرعی داشتیم که لشکر را آماده کنیم . آن موقع لشکر فقط در بهداری رزم ۱۵۰۰ نیرو داشت. که در خط فاو، آزمایشگاه و بیمارستان صحرایی ایجاد شد. کجای دنیا در آن زمان در جنگ چنین ابتکار عملی دیده شد، جز در لشکر ۲۵ کربلا! امروز عزتی خدا به مردم و کشور داده که آمریکا، رژیم اشغالگر قدس و انگلیس هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

 

سردار قربانی با بیان اینکه سپاه مقر رژیم صهیونیستی در اربیل عراق را موشک باران می کنند اما آنها هیچ غلطی نمی توانند بکنند که اگر غلطی از آنان سربزند، تلآویو را باخاک یکسان می کنیم، افزود:جبهه مقامت وصل شده به این شهدا ، این جنگ و رزم و آموزش ها که الان این قدرت در اختیار جبهه اسلام است.

 

وی گفت: حاج قاسم ۲۲ سال عمر شریفش را در منطقه صرف کرد که الان جبهه مقاومت و جبهه اسلام به شهدا وصل است.

 

کد خبر 1159585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha