مصوبه ۱۱۰ میلیارد تومانی دولت برای توسعه گردشگری و صنایع دستی گلستان/ زیرساخت‌ها برای جذب گردشگر در استان فراهم شود

زنگانه گفت: در سفر اخیر دولت به استان گلستان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش گردشگری، حمایت از صنایع دستی و میراث فرهنگی استان مصوب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گنبدکاووس، «علی محمد زنگانه» امروز «سه شنبه ٢ فروردین» در حاشیه جشن ملی نوروزگاه در این شهرستان بر توسعه بخش گردشگری تاکید و اظهارکرد: استان گلستان ظرفیت های بالقوه بسیاری در حوزه گردشگری دارد که باید آنها را به فعلیت برسانیم.

 

استاندار گلستان گفت: آثار تاریخی منحصربه‌فردی چون دیوار بزرگ گرگان، برج جهانی قابوس، بافت تاریخی گرگان و بسیاری از آثار طبیعی و تاریخی به‌عنوان مزیت نسبی و متمایز کننده استان در حوزه گردشگری است.

 

وی با تاکید بر ایجاد زیرساخت های بخش گردشگری به ویژه در بحث اقامتگاه ها افزود: در سفر اخیر دولت به استان گلستان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه های میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گلستان مصوب شده است.

 

زنگانه ابراز امیدواری کرد با اختصاص این منابع شاهد رفع بخشی از کم و کاستی های موجود در حوزه گردشگری استان باشیم.

 

وی با بیان اینکه باید جاذبه های بیشتری برای ماندگاری مسافران در استان ایجاد شود: در کنار همه ظرفیت ها و جذابیت های تاریخی و طبیعی باید زیرساخت ها را برای حضور گردشگران و مسافران در استان فراهم کنیم.

 

استاندار گلستان با بیان اینکه گلستان باید از معبر به مقصد گردشگری تبدیل شود، اظهارکرد: سالانه بیش از 20 میلیون تردد از استان گلستان به ثبت می رسد که باید برنامه ریزی مناسبی برای افزایش اقامت این تعداد مسافر صورت گیرد.

 

کد خبر 1159893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha