کمیته پیگیری تولید دانش‌بنیان در کردستان ایجاد شود/ کاهش تصادفات در کردستان

استاندار کردستان گفت: برای تحقق شعار سال باید کمیته‌ای برای پیگیری تولید دانش بنیان و اشتغالزا زیر نظر شورای اشتغال در کردستان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه ایمنی راههای استان با اشاره به شعار سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌افرین» اظهار کرد: رهبر با تاکید بر تولید، تمرکز بر تولید دانش‌بنیان را راه برون رفت از مشکلات اقتصادی می‌داند.

 

 

وی با اشاره به اینکه در کل کشور ظرفیت‌های گسترده‌ای برای تحقق این شعار وجود دارد، افزود: توجه به دستور مقام معظم رهبری باید در اولویت باشد و زیربخش شورای اشتغال استان باید کمیته‌ای برای تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌زا تشکیل شود.

 

 

استاندار کردستان بیان کرد: جوانان ما در شرکت‌های دانش‌بنیان موفقیت‌های خوبی داشته‌اند و با وجود این نیروهای جوان و خلاق، بستر تولید دانش بنیان در استان فراهم است.

 

 

زارعی کوشا با اشاره به موضوع جلسه با تاکید بر ایمنی راههای استان و کاهش تصادفات، اعلام کرد: همه امکانات باید در جهت کاهش تصادفات، مجروحیت و فوت بکار گرفته شود.

 

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون امسال شاهد کاهش آمار تصادفات بوده‌ایم و امیدواریم استمرار داشته باشد که این مهم نیازمند ورود دلسوزانه همه مجموعه‌ها و برنامه‌ریزی موثر در این عرصه است.

 

 

استاندار کردستان اعلام کرد: از همه دستگاهها باید برای کاهش تصادفات و رفع نقاطی که استعداد بروز حادثه دارند، کمک گرفت.

 

 

زارعی کوشا اذعان کرد: ۶۰ درصد تصادفات برون‌شهری در ۳۰ کیلومتری مقاصد اتفاق می‌افتد و باید با برپایی ایستگاه‌هایی برای توقف رانندگان زمینه کاهش تصادفات را فراهم کرد.

 

 

وی با بیان اینکه از ۲۵ اسفند تاکنون تنها دو مورد، فوتی ناشی از تصادفات در استان داشته‌ایم، افزود: ۵۰ درصد فوتی‌ها در صحنه اتفاق می‌افتد و اگر سرعت امداد و اورژانس را افزایش دهیم زمان رسیدن به صحنه سریعتر خواهد بود و قطعا در کاهش آمار فوت اثرگذار خواهد بود.

 

 

زارعی کوشا نقش رسانه و اطلاع‌رسانی را در کاهش تصادفات موثر خواند و گفت: باید اطلاع‌رسانی لازم برای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از تصادفات در استان افزایش یابد.

کد خبر 1160050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha