کلید حل مشکلات اقتصادی کشور مسئله رونق تولید است

حجت الاسلام محمد جعفری گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور مسئله تولید و رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۵ فروردین ماه حجت الاسلام «محمد جعفری» ضمن تبریک آغاز سال نو، گفت: کلید حل مشکلات اقتصادی کشور مسئله تولید و رونق تولید است ما در زمینه اقتصادی در کشور مشکلاتی داریم و تورم، گرانی و کم ارزش شدن پول ملی به مردم فشار می آورد.
 
امام جمعه موقت آسمینون افزود: اگر بخواهیم این مشکلات برطرف شوند تنها راه این است که به مسئله تولید بپردازیم.
 
وی بیان کرد: تولید ملی از سال ۱۳۹۰ تاکنون رهبر انقلاب در تمامی سال ها به آن اشاره داشته اند که این نشان می دهد ما هنوز در این حوزه مشکل داریم.
 
حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: این نامگذاری ها یک مخاطب خاص دارد که آن مسئولین، بالاخص مسئولین اجرایی است و یک مخاطب عام دارد که عوام اقشار مختلف و نخبگان هستند.
 
خطیب جمعه آسمینون ادامه داد: هر یک از این مخاطبین بر حسب وظیفه خود باید در این گفتمان سازی با فرهنگ سازی یا جریان سازی نقش ایفا کنند که این نکته بسیار مهم است و رهبر انقلاب در پیام های نوروزی خود به آن تاکید کردند.
 
وی تصریح کرد: مهم این است که در شعار سال به سربرگ و بنر در سطح شهر و تابلو بسنده نشود بلکه باید به آن عمل شود، مقام معظم رهبری به آن مکرر اشاره می‌کنند زیرا اگر تولید داخلی افزایش پیدا کند بیکاری برطرف می شود.
 
حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: تولید که رونق می گیرد تورم کم می شود اشتغال زایی افزایش پیدا می‌کند و اگر تولید ما زنده شود اقتصاد کشور جان خواهد گرفت و همچنین آسیب های اجتماعی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد و بر این اساس باید تولید ملی و تولید داخلی به عنوان یک امر مقدس شمرده شود.
 
امام جمعه موقت آسمینون تاکید کرد: نکته مهم دیگر شعار سال، تولید دانش‌بنیان است که اگر تولید ثروت کنیم از طریق علم، دانش بنیان کردن یک پدیده با هدف شناسایی فرصت های کارآفرینی و توسعه کاربردی علم و فناوری، ایجاد هم افزایی علم و ثروت و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه به ویژه در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده های بالا مبتنی بر اصول و شاخص ها و سبک زندگی اسلامی صورت می گیرد.
 
وی با بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب گلایه‌هایی از انباشت چالش‌های اقتصادی در دهه ۹۰ را داشتند، اظهار کرد: بررسی آمارهای کلان اقتصادی در دهه ۹۰ حاکی از آن است که در این دهه یکی از ضعیف ترین عملکرد های به ثبت رسیده است و  نشان می‌دهد که بالاترین تورم را داشته و از این رو بدترین کارنامه را به نام خود ثبت کرده است.
 
حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: امار مربوط به نقدینگی ،موثر ترین متغیر در نرخ تورم بود البته امیدواریم با تلاش دولت مردمی در حوزه رفع تحریم ها  و نگاه به شرق و توجه به همسایگان، دهه پیشرو و جاری، دهه رونق تولید و رفع مشکلات مزمن اقتصادی و معیشتی مردم باشد.
 
خطیب جمعه آسمینون در خاتمه عنوان کرد: کنترل دور ریزها و اسراف در مصرف، هدایت تسهیلات به سمت تولید دانش بنیان، جلوگیری از واردات بی دلیل مواد اولیه، افزایش شرکت های دانش بنیان ،هدایت شرکت‌های دانش بنیان به سمت تولید کالاهای اساسی، حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان با تأمین نیازها، خطاهای گذشته تکرار نشود و حمایت و استفاده بجا از نیروهای انسانی و متخصص از دیگر نکات مهم در بیانات رهبر انقلاب در نوروز امسال بود.
کد خبر 1160324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha