توجه به نقشه مهندسی فرهنگی فارس در گام دوم انقلاب نقش موثری دارد

امام جمعه شیراز ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی توجه به ورزش قهرمانی و نقشه مهندسی فرهنگی استان فارس نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (جمعه ۵ فروردین) در نماز جمعه شیراز گفت: آغاز سال نو با ماه مبارک رمضان متصل شده است و تقوا درس اصلی سال جدید است که باید مورد توجه جوانان قرار بگیرد.

نماینده و‌لی فقیه در فارس افزود: معنویت مسیرهای متفاوتی دارد و ورزش یکی از گام های موثر برای رسیدن به معنویت است که باید مورد توجه باشد زیرا در دین اسلام به توانایی بدنی و ورزش رزمی برای حفظ آمادگی جسمی تاکید شده است.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: زمانی که قهرمانان ورزشی ما در جهان افتخار می آفرینند موجب حفظ عزت ایران اسلامی می شوند و باید به قهرمانان بها بدهیم.

آیت الله دژکام با اشاره به لزوم حفظ آمادگی دفاعی کشور گفت: به گفته امام راحل (ره)، قدرت دفاعی رمز موفقیت ما در مقابل دشمنان است.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در گام دوم انقلاب اسلامی توجه به ورزش قهرمانی و نقشه مهندسی فرهنگی استان نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: در این نقشه مهندسی بر اجرای ورزش همگانی تاکید ویژه شده است و توسعه ورزش همگانی به امنیت اخلاقی و ایجاد فضاهای امن نیاز دارد که اداره کل ورزش و جوانان باید به این مهم توجه ویژه شود و به ورزش باستانی و زورخانه ای به عنوان ورزش بومی بها داده شود.

نماینده ولی فقیه در فارس افزود: توجه به ورزش در حفظ آمادگی دفاعی نیز نقش مهمی دارد و در گود زورخانه در کنار ورزش شاهد عظمت فکری و اخلاقی و فضایل اخلاقی امام علی (ع)، ذکر اهل بیت (ع) و یاد خدا هستیم و مدل این ورزش را در ورزش های دیگر می توانیم پیاده کنیم.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: ورزش زنان و مردان در مناطق روستایی استان نیز باید توسعه یابد و پیامبر (ص) اهل ورزش بودند و مسلمانی یک سبک زندگی برتر است که به تمام عرصه ها توجه ویژه دارد.

آیت الله دژکام در خطبه های دوم نماز جمعه شیراز گفت: درایت رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در نامگذاری سال جدید موجب می شود تا راه مشخصی برای تحقق اهداف داشته باشیم و مدیران باید به حوزه اشتغال و تولید توجه ویژه تری نسبت به سال های قبل داشته باشند.

وی ادامه داد: نگاه به فرهنگ باید جامع باشد و ابعاد مختلف را در بر بگیرد و باید شاهد اجرای خط مشی فرهنگی در نظام اسلامی باشیم و برای تحقق آن باید میان بخش های فرهنگی و مدیریت اجرایی هماهنگی ایجاد شود.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: رقابت سالم، تعاون و همکاری و مبارزه با مفاسد اقتصادی از نکات مورد تاکید نقشه مهندسی فرهنگی فارس است و در همین راستا باید با گرانفروشی و کم فروشی و احتکار نیز باید مقابله شود.

وی ادامه داد: حمایت از تولیدات فرهنگی و صنایع بومی استان نیز مورد تاکید این برش استانی قرار دارد تا شاهد افزایش کیفیت محصولات داخلی فارس باشیم و خودکفایی ما بیشتر شود.

آیت الله دژکام تاکید کرد: کالاهای تولید استان فارس باید دارای چنان کیفیت بالایی باشد که بازارهای جهانی آن را روی دست ببرند و برای موفقیت در تولید باید زمینه رشد فرهنگ را در استان فراهم کنیم.

کد خبر 1160346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha