فعالان فرهنگی و رسانه ای باید شعار سال را تبدیل به یک گفتمان و فرهنگ کنند

امام جمعه بجنورد گفت: فعالان فرهنگی و رسانه ای باید شعار سال را تبدیل به یک گفتمان و فرهنگ کنند و جریانی راه بیندازند که مسئولان را به طرف عملیاتی کردن این شعار حرکت دهند.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا نوری» امروز (پنجم فروردین) در اولین خطبه‌های نماز جمعه سال 1401 که در محل مصلای بزرگ امام‌خمینی شهرستان بجنورد برگزار شد، ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله ری‌شهری به کارهای مهم و بزرگ ایشان در حوزه قضا و اجرا اشاره کرد و گفت: آیت‌الله ری‌شهری در حوزه علم و دانش خدمات بسیاری به کشور کرد و حدود 90 جلد کتاب نوشت.



امام جمعه بجنورد با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی مقام‌معظم رهبری افزود: حضرت آقا مانند یک دیده‌بان دقیق و حکیم، نیاز و ضرورت جامعه را بررسی می‌کند و براساس آن به نام‌گذاری سال‌ها اقدام می کنند.



وی با بیان اینکه طی 10سال اخیر، حضرت آقا بیشتر در حوزه اقتصادی به نام‌گذاری سال ها پرداخته اند، بیان کرد: این مهم به این معنا است که دشمن تمرکز کرده از ناحیه اقتصادی به کشور ضربه بزند و بر این اساس مسئولان باید دنبال مسائل اقتصادی و حل مشکلات باشند تا این حربه دشمن نیز بی‌اثر شود.



نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی یکی از دلایل نام‌گذاری سال‌ها به صورت عمومی از سوی مقام‌معظم رهبری را، مطالبه و پیگیری و خواست امام جامعه از مسئولان را از سوی مردم عنوان کرد.

 



حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: فعالین فرهنگی، رسانه‌ای و کسانی که قلم می‌زنند، می‌توانند دراین‌راستا عمل کنند و به ویژه اساتید حوزه و دانشگاه هم باید به میدان بیایند و شعار سال را تبدیل به یک گفتمان و فرهنگ کنند و جریانی راه بیندازند که مسئولان را به طرف عملیاتی کردن این شعار حرکت دهند.

 


وی خاطرنشان کرد: شعار امسال، در واقع شعاری برای خنثی‌سازی تحریم‌های دشمنان است.

 


وی با بیان اینکه تولید ما باید مبتنی بر دانش باشد، اظهارکرد: در این کشور چیزی حدود 15میلیون تحصیل‌کرده داریم که بسیاری از آن‌ها بیکار هستند و اگر این تولید مبتنی بر دانش و علم باشد و از قبل علم و دانش، تولید ثروت کنیم و رفاه را به وجود آوریم و در حوزه صنعتی تحولی را ایجاد کنیم، جوانان تحصیل‌کرده ما نیز صاحب شغل خواهند شد.



امام جمعه بجنورد همچنین اشاره‌ای به اردوهای جهادی کرد و آن را یکی از کارهای بزرگ خوب برشمرد و گفت: در این اردوها جوانان با یکدیگر بسیج می‌شوند و در مناطق محروم به نیازمندان خدمت‌رسانی می‌کنند و مشکلات بزرگ از سوی آنان حل می‌شود.



حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: بسیاری از محرومان که در بروکراسی اداری فراموش شده‌اند، در اردوهای جهادی به آن‌ها توجه خاص می‌شود.



وی اظهارکرد: شکوفا شدن اردوهای جهادی تنها با دو بال جوانان و حمایت مسئولان محقق خواهد شد که در این ایام نوروز بیش‌از 200 گروه جهادی مشغول فعالیت هستند که جای تشکر ویژه دارد.

 

 

کد خبر 1160364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha