رویکرد تجاری سازی مدارس با محوریت آموزش باشد

فرماندار فاروج گفت: تجاری سازی اگر با رویکرد کمک به آموزش به ویژه در حوزه رشته های هنرستانی باشد موثر است و در کنار کمک مالی، کمک آموزشی مفیدی می شود.

«عبدالرضا فرزانه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: تجاری سازی در مدارس شهید باهنر فاروج، شهید قویدل تیتکانلو، مدرسه کوثر و مدرسه حاشیه جاده روستای مفرنقاه  در نشست شورای آموزش و پرورش مطرح شده که باید این فضاها بررسی و به تناسب نیاز، این روند انجام شود.

 

 

فرماندار فاروج گفت: تجاری سازی نباید باعث حذف امکان فعالیت های ورزشی و فرهنگی در مدارس شود.

 

 

وی افزود: تجاری سازی در این فضاها باید با رویکرد کیفیت بخشی به آموزش با واگذاری این فضاها به مشاغل و اصناف مرتبط انجام شود.

 

 

فرزانه گفت: توجه به رشته های هنرستانی در واگذاری این فضاها باید در اولویت قرار گیرد تا علاوه بر در آمدزایی این فضاها، به آموزش هم متناسب با رشته های تحصیلی کمک شود.

 

 

پیش از این در فضای ساختمان اداره آموزش و پرورش و مدرسه شهید سلیمانی بخشی از فضاها، کاربری تجاری یافته بودند.

 

 

سرانه فضای آموزشی در فاروج ۶.۱۸ درصد در مقابل ۵.۰۲ درصد استان است که در این شاخص فاروج از میانگین استانی پیشی گرفته است.

 

 

براساس بند "ه" تبصره ۹ لایحه بودجه ۹۷ به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود به‌منظور ساماندهی و بهینه‌سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی خود و با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی، نسبت به احداث، بازسازی و بهره‌برداری از آنها اقدام کند.

 

 

 

کد خبر 1160671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha