خدمتگزاری به مردم همواره در زندگی آیت الله رودباری جریان داشت

حجت الاسلام نصیری با بیان اینکه روند خدمتگزاری به مردم در زندگی آیت الله رودباری همواره جریان داشت گفت: زندگی این عالم بزرگ همراه با معنویت، خداگرایی، خداخواهی و آزادی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «علی نصیری » امروز (یکشنبه، ۷ فروردین) در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله سید مجتبی رودباری و آیت الله محمد محمدی ری شهری که در مسجد پیامبر اعظم نیروی دریایی بندر انزلی برگزار شد، اظهار داشت: چهار ویژگی اساسی برای این فقیه عالی قدر می توان برشمرد که اولین آن تصویر الهی است که با اخلاصشان پیش روی ما گشوده شد.


این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اخلاص آیت الله رودباری تا آن حد بود که کتابی از خاطراتشان نگاشتند اما چون درباره خودشان بود اجازه انتشار را ندادند؛ چطور می‌شود فردی ۵۰ سال در شهری خدمت کند اما اجازه باز گو شدن این خدمت را ندهد.


وی زهد و بی رغبتی به دنیا را دومین ویژگی این فقیه عالی قدر اعلام کرد و افزود: هنگامیکه تصویری از منزل مسکونی این عالم بزرگ در فضای مجازی منتشر شد هیچ نشانی از زیبایی و زیورهای دنیوی در این منزل مشاهده نشد. پوشش و تعاملات اجتماعی آیت الله رودباری نشان از زهد (ترک حلال الهی) را به خوبی نشان می داد.


حجت الاسلام نصیری سومین ویژگی آیت الله رودباری را بی آلایشی، زیستن و همراه شدن با مردم اعلام و تاکید کرد: این عالم بزرگ همه اقشار مردم را با هر هویت و پوششی به حضور می پذیرفت. باید گفت کسی که در راه خدا ذوب شود توجهی به این مسائل نخواهد داشت.


وی ویژگی چهارم آیت الله رودباری را معنویت، خداگرایی، خداخواهی و آزادی دانست و خاطر نشان کرد: شب ها در برابر خدا خاکساری و بندگی داشت و در روز به مردم خیر می‌رساند. روند خدمتگزاری به مردم در زندگی این عالم بزرگ همواره در جریان بود.


در پایان مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله سید مجتبی رودباری و آیت الله محمد محمدی ری شهری، حسین زمردی  مداحی کرد.  

کد خبر 1160750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha