۱۲ فروردین روز تحقق مردم سالاری دینی و روز تولد نظام مقدس جمهوری اسلامی است

حجت الاسلام خاضع ۱۲ فروردین را روز تحقق مردم سالاری دینی دانست و گفت: ۱۲ فروردین نخستین صحنه مشارکت مردم در عرصه سیاسی، اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و در واقع روز تولد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید جواد خاضع» امروز (۷ فروردین ماه) در نشست ستاد بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، ۱۲ فروردین را روز تحقق مردم سالاری دینی دانست و اظهار کرد: این روز، روزی است که شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» ملت ایران در دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی محقق شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین صحنه مشارکت مردم در عرصه سیاسی، اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این روز شکل گرفت و در واقع روز تولد نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی ضمن بیان اینکه روز ۱۲ فروردین از روزهای تاریخی و بی نظیر تاریخ کشور ما بوده، افزود: در این روز بزرگ و مهم برای نخستین بار بعد از صدر اسلام، نظامی پا به عرصه وجود گذاشت که دارای دو ویژگی مهم «مردمی بودن» و «الهی بودن: است.

 

حجت الاسلام با اشاره به اینکه ۱۲ فروردین روز تحقق مردم سالاری دینی و روزی است که شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» ملت ایران در دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی محقق شد، ادامه داد: نخستین صحنه مشارکت مردم در عرصه سیاسی، اجتماعی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت و در واقع روز تولد نظام مقدس جمهوری اسلامی و تشکیل حکومتی است که عدالت اسلامی سرلوحه آن قرار دارد و ان شاء الله طلیعه مبارکی برای بسترسازی و مقدمه چینی جهت تشکیل حکومت جهانی مصلح کل و منجی موعود است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاظرنشان کرد: در این روز سرنوشت ساز و تنها ۴۸ روز بعد از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۵۷ علیرغم تبلیغات وسیع و گسترده دشمنان خارجی و معاندین داخلی برای القای روش های دیگر حکومتی غیر از جمهوری اسلامی، ملت انقلابی ایران با حضور گسترده و پرشور خود در پای صندوق های رای با رای قاطع ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی را به عنوان شیوه حکومت انتخاب کردند و شیوه کهنه، منسوخ و فاسد سلطنتی را برای همیشه حذف کردند.

 

وی یادآور شد: حضرت امام (ره) در پیام مهمی فرمودند: «صبحگاه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت الله است از بزرگ ترین اعیاد مذهبی و ملی ماست، ملت ما باید این روز را عید بگیرند و زنده نگه دارند.» اما متاسفانه این روز بزرگ به جهت قرار گرفتن در تعطیلات نوروز مظلوم و مهجور واقع شده است.

 

حجت الاسلام خاضع افزود: طبق فرموده امام امت، «این روز باید زنده نگه داشته شود، این روز روزی است که نور امید در دل همه محرومان و مستضعفان جهان روشن شد». امام راحل عظیم الشان فرمود: «انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهانی اسلام به پرچمداری حضرت حجت ارواحناه فداه است».

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پخش سرود پرافتخار جمهوری اسلامی ایران در ساعت ۱۲ یوم الله ۱۲ فروردین به صورت سراسری در تمامی شبکه های رادیویی و تلویزیونی، مساجد، مصلی ها و در سایر اماکن عمومی با هدف ایجاد نشاط و افزایش حس غرور ملی و اهتزاز پرچم مقدس ایران اسلامی در نقاط مختلف شهرهای استان همزمان با سراسر کشور در ساعت ۱۲ همزمان با پخش سرود و پویش پرچم افتخار در سطح فضای مجازی از جمله برنامه های بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین در سال ۱۴۰۱ است.

 

وی افزود: از دیگر برنامه های یوم الله ۱۲ فروردین، ویژه برنامه هایی در نمازهای جمعه سراسر استان از جمله: تبیین یوم الله ۱۲ فروردین و تبیین نظریه جدایی ناپذیری دین از سیاست و جدا ناپذیر بودن اصل جمهوریت و اسلامیت در نظام حکومتی ایران و اهمیت حضور مردم در صحنه، توسط ائمه محترم جمعه و سخنرانان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته، همخوانی سرود جمهوری اسلامی توسط نمازگزاران جمعه، توزیع پرچم جمهوری اسلامی و اهتزاز آن توسط نمازگزاران با همکاری ستادهای نماز جمعه خواهد بود.

 
حجت الاسلام خاضع برگزاری نشست های تخصصی و همایش های تبیینی توسط نهادها، سازمان ها از جمله صدا و سیما و بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی، تولید محتوا و نشر در فضای مجازی، فضاسازی شهری و تبلیغات میدانی و محیطی، تزئین ادارات، نهادها و سازمان ها و برگزاری مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین در مساجد استان در شب ۱۲ فروردین را از دیگر ویژه برنامه های روز جمهوری اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مراسم محوری بزرگداشت یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمعه ۱۲ فروردین در مصلی های نماز جمعه سراسر استان برگزار خواهد شد، این مراسم در شهر یاسوج ساعت ۱۲ ظهر در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

کد خبر 1160762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha