مراسم غبار روبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار می شود

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه مراسم غبار روبی مساجد استان ایلام در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار می شود، گفت: این مراسم در سطح ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مساجد در مناطق شهری و روستایی برگزار می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد:با هماهنگی های انجام شده به همت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آماده استقبال از ماه مبارک رمضان می شوند.

 

حجت الاسلام« علی چراغی پور» با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قبل از ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای را برای اماده سازی مساجد و مراکز فرهنگی در دستور کار دارند، افزود: آیین غبارروبی مساجد در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری شهری و روستایی استان برگزار می شود.

 

وی بیان کرد: این مراسم معنوی به‌صورت نمادین در  بیش از ۲۰ مسجد شهر ایلام با حضور مدیر، کارکنان و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان و ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و سایر مسئولان دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان ایلام فعال است، ابراز کرد: آیین غبارروبی مساجد همراه با گلاب‌پاشی و اجرای طرح تلاوت نور در مساجد با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی در سطح مساجد این استان در راستای ایجاد فضایی پرنشاط برای ورود به ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

 

حجت الاسلام چراغی پور  با بیان اینکه اجرای برنامه ها در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایام ماه مبارک رمضان متناسب با شرایط کرونا برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اهدا و توزیع کتاب قرآن کریم، ادعیه و نهج‌البلاغه به کانون‌های مساجد، برگزاری مسابقه کتابخوانی در بستر فضای مجازی، اجرای رزمایش کمک های مومنانه و توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان و اجرای طرح تلاوت نور از جمله برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان است.

 

وی خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان سعی خواهد شد که به برنامه‌های هنری برای گروه سنی کودک در قالب اجرای برنامه‌های شاد و مفرح از جمله قصه‌گویی، نقاشی، شعر و نمایش با موضوعات دینی و قرآنی نیز پرداخته شود و زمینه پیوند نسل جوان با مساجد در ایام ماه مبارک رمضان فراهم گردد.

 

 

 

 

کد خبر 1160857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha