سال آینده اجلاسیه سراسری نماز آموزش و پرورش به میزبانی فارس برگزار می شود

عسکری از برگزاری اجلاسیه سراسری نماز آموزش و پرورش به میزبانی فارس در سال آینده خبر داد و گفت: رویکرد معاونت پرورشی جدید، یک رویکرد جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمدخلیل عسکری»، امروز (دوشنبه 7 فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم در دوران مسئولیت وظیفه معلمی را در دستور کار قرار دهم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه استان فارس اولین و بزرگترین استان از لحاظ تعداد ادارات آموزش و پرورش است، تاکید کرد: 59 آموزش و پرورش ناحیه، شهرستان و منطقه ای فارس است و 941 هزار و 231 نفر دانش آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند که در 43 هزار و 917 کلاس درس و 9 هزار و 64 مدرسه تحصیل می کنند.

وی با اشاره به اینکه 142 هزار و 299 نفر در مدارس غیردولتی حضور دارند، تاکید کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش و اهتمام این اداره کل بر توسعه مدارس هیئت امنایی است و مدارس هیئت امنایی به سمت مناطق محروم و حاشیه ای برای توسعه عدالت آموزشی خواهد رفت.

عسکری با اشاره به اینکه 59 هزار و 471 همکار فرهنگی شاغل در فارس وجود دارد و با تعداد حق التدرس های 62 هزار و 40 نفر هستند، اظهار کرد: پنج هزار و 828 نفر در سال 1400 حکم کارگزینی دریافت کردند و استخدام شدند، این عزیزان نیروهای حق التدریس و افرادی بودند که باید تبدیل وضعیت می شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با یادآوری این مطلب که سه هزار و 713 نفر هم در مهرماه 1401 وارد چرخه کاری کار می شوند، تاکید کرد: 370 مربی طرح «امین» و مربیان قرآنی در مهرماه جذب می شوند و مهرماه در کلاس های درس حاضر می شوند.

وی با اشاره به اینکه 16 هزار و 500 تا 17 هزار نیرو برای سال های آینده کمبود داریم، افزود: در هر هفته 191 هزار و 441 ساعت حق التدریس فعالیت می کنند.

عسکری با اشاره به اینکه اجرایی کردن شعار سال یکی از دستورات کاری ماست، اظهار کرد: آموزش و پرورش یکی از بزرگترین تولید کننده نیروی انسانی کشور است.

وی با اشاره به اینکه توسعه دانشگاه فرهنگیان در دستور کار است و در حوزه دانش آموزی هم برنامه های موثری در دستور است، اضافه کرد: توسعه پژوهشکده ها و پژوهشسراها یکی از مهمترین مولفه های کاری ما در موضوع دانش بنیان است که برای آن تفاهم نامه ای بین ما و شهرداری منعقد شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه بیش از 2 سال است که به دلیل کرونا آموزش به صورت غیر حضوری برگزار شد، افزود: همکاران پای کار آمدند و آموزش متوقف نشد اما آموزش و پرورش در چهاردهم فروردین 1401 به صورت جدی مصمم است که آموزش را به صورت حضوری انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه تا ظهر با وزیر جلسه برگزار می کنیم تا مقدمات حضور در مدارس را اجرایی کنیم، افت آموزشی شدید را شاهد بودیم و برای ما خط قرمز سلامتی دانش آموز و معلم است، تاکید کرد: در این مدت مهارت های زندگی آسیب جدی دید.

عسکری با اشاره به اینکه ما تابع دستورالعمل ها ستاد مبارزه با کرونا هستیم و ستاد کرونا بررسی کرده است، افزود: 80 درصد دانش آموزان 12 تا 18 سال ما تزریق واکسن را انجام داده اند و توصیه ما بر رعایت پروتکل های بهداشتی است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه امسال رشد هفت درصدی را در ستاد اسکان نوروزی 1401 را نسبت به سال 1398 شاهد هستیم، تاکید کرد: مدارس در 2 سال پیش فعال نبودند و با کار شبانه روزی و یک هزار و 325 مدرسه تحت پوشش ستاد اسکان نوروزی رفت و 12 هزار کلاس درس پذیرای مهمانان نوروزی بود که پنج هزار کلاس آن در شیراز بود و تعداد 500 هزار نفر را در قالب 117 هزار و 916 خانوار را پذیرش کردیم.

عسکری افزود: تخفیفی که به معلمین داده می شد هم به امسال به دانش آموزان داده شد و خانواده هایی که کارمند و یا فرهنگی نبودند و دانش آموز داشتند از این تخفیف استفاده کردند.

وی از برگزاری اجلاسیه سراسری نماز آموزش و پرورش به میزبانی فارس در سال آینده خبر داد و گفت: رویکرد معاونت پرورشی جدید، یک رویکرد جدید است.

عسکری گفت: اختیار سرویس مدارس برای حل مشکل سرویس مدارس را به مدارس داده ایم با رعایت اصل مدرسه محوری مسئله سرویس مدارس را آغاز کردیم.

کد خبر 1160864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha