روند نزولی موارد ابتلا به بیماری کرونا در سطح کشور/ بیمارستان جدید آبادان تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

عین اللهی از روند نزولی موارد ابتلا به بیماری کرونا در سطح کشور خبر داد و گفت: با ادامه روند نزولی ابتلا به کووید ۱۹ در موج ششم کرونا شاهد کاهش مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها در سطح کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «بهرام عین‌اللهی» صبح امروز (دوشنبه ۸ فروردین) در حاشیه بازدید از بیمارستان طالقانی آبادان در جمع خبرنگاران، با تبریک فرارسیدن سال جدید اظهار کرد: با توجه به زحماتی که مردم آبادان و خرمشهر در دوران دفاع مقدس کشیدند، برای ما از ویژگی خاصی برخوردارند و برنامه وزارت بهداشت توجه و رسیدگی بیشتر به این دو شهرستان است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به روند نزولی موارد ابتلا به بیماری کرونا در سطح کشور اشاره کرد و افزود: با ادامه روند نزولی ابتلا به کووید ۱۹ در موج ششم کرونا شاهد کاهش مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها در سطح کشور هستیم.

 

وی با بیان اینکه طی یک هفته اخیر در سطح کشور کمتر از ۱۰۰ نفر ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ فوت شده اند تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود این آمار در هفته آینده به کمتر از ۵۰ نفر برسد و لازمه کمتر شدن مرگ و میر ناشی از این بیماری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

 

عین اللهی عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی را عاملی برای بازگشت به شرایط بحرانی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه در کشورهای اروپایی و آمریکایی موج ششم کرونا ادامه دارد باید عادی انگاری را کنار گذاشت و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد تا در دام موج بعدی کرونا گرفتار نشویم.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ ها تسهیل خواهد شد ابراز کرد: حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها منوط به رفتار آنها در این مراکز است و با توجه به بهبود شرایط کرونایی در کشور برنامه داریم تا حضور تماشاگران در ورزشگاه ها تسهیل شود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از حضور تماشاگران در ورزشگاه آزادی برای بازی ایران و لبنان با ظرفیت ۵۰ درصدی خبر داد و بیان کرد: در دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان اجازه حضور ۵۰ درصدی تماشاگران داده شد و اگر شیوه‌نامه های بهداشتی به خوبی رعایت شود این رویه ادامه پیدا خواهد کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره برداری از بیمارستان جدید علوی (آیت الله طالقانی آبادان) طی یکماه آینده اشاره کرد و ادامه داد: ساخت این بیمارستان فوق تخصصی ۲۴۰ تخت خوابی به ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و به لحاظ تجهیزات و امکانات درمانی نیز شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی در این بیمارستان هستیم تا در یک ماه آینده به بهره برداری برسد.

 

عین اللهی یاد آور شد: انتظار می رود در این بیمارستان از نیروهای متخصص و فوق متخصص استفاده شود.

 

کد خبر 1160925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha