۹۷ درصد داروی مورد نیاز جامعه در داخل کشور تامین می شود

عین اللهی از تامین ۹۷ درصد داروی مورد نیاز جامعه در کشور خبر داد و گفت: با توجه به شعار سال برنامه ریزی ما تامین ۱۰۰ درصد دارو از داخل کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «بهرام عین اللهی» ظهر امروز (دوشنبه ۸ فروردین) در حاشیه بازدید از نخستین پروژه گردشگری سلامت کشور در شلمچه، با بیان اینکه امروزه بسیاری از اعمال پیشرفته ای که در دنیا صورت می گیرد در جمهوری اسلامی اجرایی می شود اظهار کرد: دانشمندان ما در دانشگاه های علوم پزشکی کشور مشغول فعالیت هستند و ‌۶۳ دانشگاه علوم پزشکی کشور دارای ۲۰ هزار عضو هیات علمی و ۲۷۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در تمام رشته هایی هستند که در دنیا مورد نیاز است و ما در ایران داریم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: بسیاری از کشورهای مجاور برای استفاده و دریافت خدمات پزشکی ایران علاقه مندی بسیار زیادی دارند.

 

وی از تامین ۹۷ درصد داروی مورد نیاز جامعه در کشور خبر داد و تصریح کرد: با توجه به شعار سال برنامه ریزی ما تامین ۱۰۰ درصد دارو از داخل کشور است.

 

عین اللهی با بیان اینکه آمادگی داریم تا داروهای مورد نیاز کشورهای دیگر را تامین کنیم ادامه داد: ما در خصوص تولید واکسن جزو کشورهای پیشرفته جهان هستیم و اکنون در کشور ۶ مرکز تولید واسکن وجود دارد که انواع واکسن های مختلف را تولید می کنند.

 

وی همچنین از آغاز صادرات واکسن کرونا و ارسال ۲۰۰ هزار دُز واکسن به کشور نیکاراگوئه خبر داد و بیان کرد: این مقدار تا مرز صادرات چهار میلیون دُز نیز ادامه خواهد داشت.

 

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: این امکان را داریم که از کشورهای مجاور به عنوان گردشگری سلامت پذیرایی کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه فاصله خرمشهر و آبادان تا بصره عراق اندک است یاد آور شد: اکنون در حال آمادسازی و فراهم کرون تجهیزات دو بیمارستان آبادان و خرمشهر هستیم تا مردم عراق بتوانند از خدمات دهی ما استفاده کنند.

 

کد خبر 1160961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha