رمضان فرصت خوبی  برای تفکر در قرآن است

مسئول اسبق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان ‌و بلوچستان گفت: رمضان فرصت خوبی برای تفکر در قرآن با محوریت اصلاح سبک زندگی است.

«حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پور‌ذهبی» مسئول اسبق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان ‌و بلوچستان و نماینده ولی فقیه در کردستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه برای هر مسلمانی ماه رمضان جایگاه و احترامی دارد و باید شان و جایگاه این ماه مبارک حفظ شود گفت:  یکی از ضروریات و وظایف ما در ماه رمضان نگه‌داشتن حرمت مقدسات مردم و احکام دین در این ماه مبارک است و باید در این ماه، مراقب رفتار؛ برخورد و زبان خود باشیم.
 
 

این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مومن باید با مراقبت های معنوی در ماه های رجب و شعبان سعی کند با معنویت و نورانیت وارد ماه مبارک رمضان شود اظهار کرد: انسان روزه‌دار باید با جهاد، انفاق، حفظ گوش و چشم و غیره ایام این ماه پر برکت را سپری کند.

 

وی افزود: ماه رمضان باید آغازی برای سبک زندگی قرآنی باشد، زوایای مختلف سبک زندگی را از قرآن استخراج کنیم و در زندگی خود به‌کار ببندیم، چرا که اسلام برای همه مشکلات ما، راه‌حلی نهفته دارد.

 

پورذهبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و ضرورت پیاده‌سازی سبک زندگی قرآنی در جامعه، بیان داشت: در قرآن کریم در زمینه آسیب‌شناسی و چاره‌جویی مشکلات موجود در تربیت فرزندان، بحث در زمینه حجاب و ساده‌زیستی، به کرّات آمده و این ماه فرصت خوبی برای تفکر و استفاده از این کلام گرانقدر است.

 

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه مومن نباید لحظه لحظه ی این ماه پر برکت را برای تهذیب نفس از دست بدهد یادآور شد: رسول خدا(ص) می فرمایند: براستی که درهای آسمان در ماه رمضان باز می‌شود، شیاطین کند و زنجیر می‌شوند و اعمال مؤمنین پذیرفته می‌شود. ماه رمضان ماه خوبی است.

کد خبر 1161140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha