برنامه‌های اقتصادی استان البرز در سال تولید؛ دانش بنیان و اشتغال آفرین تدوین شد

شاهمرادی با اشاره به اعلام خبر تدوین برنامه های اقتصادی استان البرز گفت: به منظور تحقق شعار سال ایجاد صندوق پژوهش و فناوری که ۹۹ درصد آن با همت بخش خصوصی در استان البرز محقق شد.

« جهانگیر شاهمرادی» در جریان روند سیاست گذاری تحقق شعار سال به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: آنچه در بیانیات رهبرمعظم انقلاب و نماینده ایشان در استان البرز دریافت می شود، فرهنگ سازی عمومی با رویکرد دانش بنیان و رشد تولید است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز افزود: افزایش کالاهای صادراتی استان البرز در سال جاری با برآورد صادرات ۲ میلیارد دلاری است؛ کالاهای ورودی استان مشمول این طرح در جریان تحول اقتصادی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه همگان در زمینه تحقق دانش بنیان و فناوری نقش دارند، ادامه داد: ایجاد صندوق پژوهش و فناوری که ۹۹ درصد آن با همت بخش خصوصی محقق شد از جمله اقداماتی صورت گرفته با هدف تحقق شعار سال است. 

 

وی اظهار کرد: روزهای ابتدایی سال جاری، اولین کارخانه نوآوری با حضور معاون رئیس جمهوری راه اندازی شد که این مهم با هدف تحقق اشتغال مهارت محور و رشد تولید است.

 

برآورد نرخ بیکاری به ۷ درصد در استان البرز

 

شاهمردای با اشاره به اینکه برآورد می شود نرخ بیکاری در استان البرز به هفت درصد برسد بیان کرد: استان البرز ۳۸۶ شرکت دانش بنیان دارد که این مهم این استان را در حوزه دانش پژوهشی در رتبه چهارم کشور قرار داده است. 

 

به گفته وی، امروزه در اکثر شهرستان های استان، زمینه اشتغالزایی برای نیروهای بیکار فراهم شده است، در حال حاضر از حیث متوسط نرخ بیکاری کشور پایین آمده ایم. تلاش ما این است که نرخ بیکاری در استان البرز را به ۷ درصد برسانیم.

 

شاهمرادی با اشاره به اینکه برنامه ما تحقق۵۰ هزار نفر در حوزه شغل است بیان کرد: استاندار البرز نسبت به ارتقاء این رقم تأکید دارند که در ایام نوروز نشست ها با هدف برنامه ریزی برای رشد اشتغال انجام شده است. 

 

 

کد خبر 1161383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha