بازدید   گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری و دیدنی ملایر

جلیلی گفت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا امروز تعداد بالایی مسافر نوروزی و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی شهرستان ملایر بازدید کردند.

«ابراهیم جلیلی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: بیش از ۳۴۰ اثر تاریخی و بنای تاریخی در شهرستان ملایر شناسایی شده و 210 اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است .

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با بیان اینکه ملایر با دو نشان جهانی، با چشم اندازهای  بکر و دینی و سوغات‌های شیرین از جمله کشمش، شیره و باسلوق و عسل و کلوچه  ز ابتدای نوروز پذیرای میهمان و گردشگران نوروزی است گفت: از 25 اسفند ماه سال گذشته تا پنج فروردین ماه بیش از 50 هزار نفر از جاذبهای دیدنی و گردشگری ملایر بازدید کردند.

 

 وی ارگ  باستانی نوشیجان، پارک سیفیه، ، مینی ورلد، بام ملایر، موزه لطفعلیان، بازار ملایر ، یخدان‌ میرفتاح شهر زیر زمینی سامن و  سد کلان،  دریاچه کوثر، باغهای دره جوزان و ده‌ها جاذبه تاریخی و تفریحی دیگر را جمله آثار دیدنی شهرستان ملایر برای بازدید مسافران نوروزی برشمرد و تصریح کرد: همزمان با ایام نوروز برنامه های مختلفی در سطح شهرستان ملایر به صورت روتین و در قالب برنامه نوروزگاه برای مردم و مسافران نوروزی در حال اجرا است.

 

وی  استقبال از اولین مسافران ورودی به شهر ملایر و بدرقه زائران امام رضا در  راه آهن ملایر ، راهنمای سفر ، برنامه‌های فرهنگی ، نظارت بر اماکن تفریحی و گردشگری، وبرگزاری جشنواره بازیهای بومی و محلی، مسابقه سبزه آرایی و کلوچه شیرینی محلی ، عصر شعر و. آئین‌های فرهنگی و سنتی حاجی‌فیروز، نواختن ساز سنتی و اهدای شاخه گل ،تور گردشگری هم...  را از برنامه های میراث فرهنگی ملایر از ایام نوروز دانست.

 

وی با بیان اینکه موزه لطفعلیان، ارگ باستانی نوشیجان، بازار سنتی ملایر و جاذبه‌های دست‌ساز همچون بام ملایر، مینی‌وُرلد، پارک سیفیه و سد کلان از اماکن گردشگری بودند که بیشترین میزان بازدید را دارند.

 

 جلیلی افزود: بازار بزرگ مبل ملایر، روستاهای هدف گردشگری، محور دره جوزان و مناطق نمونه گردشگری از دیگر نقاطی است که در هفته نخست تعطیلات مورد بازدید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه نسبت به سال گذشته میزان اقامت و بازدید گردشگران در شهر جهانی ملایر افزایش یافته است  بیان کرد:  تمام زیرساخت‌ها و تجهیزات گردشگری تا پایان تعطیلات آماده بازدید گردشگران است و به منظور خدمات‌رسانی بهتر به مسافران، بازرسی از مراکز اقامتی، پذیرایی، بوستان‌ها، مجتمع‌های خدماتی رفاهی و بین‌راهی در این مدت انجام شده است.

کد خبر 1161392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha