تمام ظرفیت های استان برای تحقق شعار سال پای کار بیاید

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه در سال جاری بایستی تمام ظرفیت ها و توانمندی های استان در راستای تحقق شعار سال پای کار بیاید، گفت: مدیریت و برنامه ریزی صحیح، زمینه ساز افزایش تولید و ارائه خدمات بهتر به مردم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۱۰ فروردین) در دیدار با  رئیس  کل دادگستری، مدیرعامل آب و فاضلاب و  رئیس دیوان محاسبات استان ایلام،  با اشاره به شعار سال جاری با عنوان « تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» اظهار کرد: همه دستگاه های اجرایی و قضایی در راستای تحقق شعار سال باید از همه ظرفیت ها و توانمندی ها استفاده کنند.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» در دیدار با  رئیس دادگستری استان با بیان اینکه یکی از بهترین راه ها قانونمند عمل کردن در راستای کاهش میزان پرونده های ورودی به دادگستری است، ابراز کرد: دادگستری استان می تواند نقش مهمی در راستای مانع زدایی و پشتیبانی از تولید در حوزه های مختلف داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاران برای حضور در استان می تواند نقش مهمی در راستای تحقق شعار تولید داشته باشد، یادآور شد: روندی که در دادگستری در خصوص کاهش پرونده های قضایی در دادگاه ها و سیستم قضایی در استان در حال اجرا است قابل تقدیر است.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: ضرورت دارد که از باب پیشگیری و دفاع از حقوق عامه در قالب کمیسیونی، ساخت و سازهای غیرمجاز با اضافه بنا در نقاط مختلف شهر مورد بررسی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شود که بدون شک در راستای تامین حقوق عامه مردم، تاثیرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار همچنین در دیدار با مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام، گفت: امروز با توجه به شرایط کاهش میزان بارندگی، لازم است که با مدیریت درست، از بسیاری از مشکلات آتی در راستای مدیریت مصرف و منابع آب جلوگیری کرد.

 

وی افزود: در برخی مناطق با کاشت درختان مثمر که نیاز به آب دارند، متاسفانه برای آبیاری از آب شرب استفاده می شود که حفر چاه های غیرمجاز نیز موجب کاهش منابع آبی در استان می شود و لازم است که مدیریت صحیح و برنامه ریزی لازم در این زمینه انجام و قانونمند شود.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه بخش عمده ای از هدر رفت آب در  مسیر شبکه های انتقال آب و فرسودگی این شبکه است، گفت: لازم است که در زمینه نوسازی شبکه انتقال آب برای جلوگیری از هدر رفت آب اقدام لازم صورت گیرد، شبکه فعلی آب نیز جوابگوی  جمعیت رو به افزایش نیست و باید قطعی آب در تابستان نیز برنامه ریزی لازم انجام شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: باید در راستای مدیریت و مصرف آب فرهنگ سازی لازم در بین اقشار مختلف مردم انجام شود، از سوی دیگر نیز برخورد قانونی با انشعاب های غیرمجاز انجام شود و از هدر رفت آب جلوگیری گردد و همچنین در خصوص مصرف آب شرب در خانه باغ ها نیز اقدامات قانونی صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در ادامه در دیدار با رئیس دیوان محاسبات استان ایلام گفت: نقش دیوان محاسبات در زمینه نظارت بر دستگاه های اجرایی، نقش بی بدیلی است.

 

وی با تاکید بر اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید اشراف کامل بر حوزه مسئولیت ها و وظایف خود داشته باشند، ابراز کرد: اشراف مدیران بر قانون، هزینه کرد اعتبارات و حوزه وظایف موجب پیشگیری از بسیاری از تخلفات در دستگاه های اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد:نظارت نقش مهمی در راستای کاهش میزان هدررفت سرمایه ها و اعتبارات و از سوی دیگر افزایش میزان کارایی و کمک به تولید و تحقق شعار سال دارد و باید تلاش کرد که نظارت ها و حضور کنترلی در راستای پیشگیری از جرائم و تخلفات افزایش یابد.

 

 

کد خبر 1161434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha