برنامه های پیشنهادی در ماه مبارک رمضان به کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان ابلاغ شد

ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان بسته پیشنهادی برای اجرا در ماه مبارک رمضان را به کانون های ذیربط ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان؛ ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان بسته پیشنهادی خود برای اجرا در ماه مبارک رمضان را به کانون های ذیربط ابلاغ کرد.

 

 

 

برگزاری جلسه تلاوت نور، هفته ای یک جلسه  ترجیحاً چهارشنبه شب ها بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء همزمان با کانون های سراسر کشور، نخستین طرح در این بسته پیشنهادی است.

 

 

 

اجرای این طرح از ماه مبارک رمضان شروع می شود و در طول سال ادامه خواهد یافت و یک یا چند نفر قاری به مدت 30 الی 60 دقیقه بعد از اقامه نماز، آیات و سوره های مشخصی از قرآن را برای عموم نمازگزاران تلاوت می کنند.

 

 

 

برگزاری محفل انس با قرآن در شب و روز ( ۱۵ رمضان المبارک ) و تکریم روزه اولی ها و نخبگان قرآنی در ایام ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام)به عنوان برنامه دوم در این بسته عنوان شده است.

 

 

 

تلاوت سوره های خاص در شب ۲۳ ماه مبارک؛ طرح حفظ موضوعی ( شروع طرح برای طول سال )هفته ای یک آیه، همراه با آزمون و مسابقه، تبیین آیات توسط ائمه جماعات و مربیان و اساتید قرآنی و...از دیگر برنامه های پیشنهادی است.

 

 

 


راه اندازی کانال های قرآن و عترت در فضای مجازی (هر مسجد یا کانون یک کانال با هدف اطلاع رسانی برنامه ها و نشر معارف در زمینه قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اهل بیت علیهم السلام، احکام، مناسبت ها و ...)و جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نیز پیشنهاد شده است.

 

 

 

 

از دیگر برنامه های پیشنهادی به طرح" من نهج البلاغه می خوانم"(حکمت خوانی  نهج‌البلاغه) شروع اجرای طرح نهج البلاغه خوانی و تببین توسط امام جماعت یا اساتید هرهفته یک جلسه؛ برگزاری مسابقه برای کودکان و نوجوانان از جمله نقاشی، حفظ، کلیپ تصویری از قرائت، رونویسی، خوشنویسی و ...؛ سفره کریمانه افطاری و آموزش قرائت اذکار نماز ( تصحیح و آموزش قرائت اذکار نماز توسط ائمه جماعات و مربیان و اساتید) اشاره شده است.

کد خبر 1161466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha