توجه به شعار سال موجب امیدآفرینی و گره گشایی از مشکلات جامعه می شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه توجه به شعار سال مقام معظم رهبری شاخصی مهم برای گره گشایی از مشکلات جامعه است، گفت: زبان هنر نقش مهمی در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۱۰ فروردین)  در دیدار با مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی دستگاه گسترده ای است.

 

شعار سال مقام معظم رهبری شاخصی مهم برای گره گشایی از مشکلات جامعه است

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه شعار سال مقام معظم رهبری شاخصی مهم برای گره گشایی از مشکلات جامعه است، ابراز کرد: این دستگاه، با جامعه مخاطبی که تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد نقش به سزایی در تولید، دانش بنیان کردن و اشتغالی آفرینی دارد و در هر سه محور تاثیرگذار بوده و موجب امیدآفرینی می شود.

 

امام جمعه ایلام یادآور شد: در مشاغل خانگی و روستایی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، اشتغال منحصر به پشت میز نشینی نیست و بایستی در این زمینه فرهنگ سازی لازم صورت گیرد، خیلی ها می توانند در داخل خانه کارآفرین باشند و لازم است که در خصوص ظرفیت هایی که در این زمینه وجود دارد تبلیغ و اطلاع رسانی شود.

 

وی بیان کرد: فرهنگ سازی و زمینه سازی کار نیاز به کار و تبلیغ دارد، حرفه هایی که دانش بنیان هستند باید مورد توجه قرار گیرد که امکان اشتغالزایی در درون خانواده وجود دارد باید سرمایه گذاری شود و حرکت به سمتی شود که اشتغال خانگی افزایش یابد و هم خدمات و هم آموزش و خرید کالاهای تولیدی مشاغل خانگی هم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

فعالیت های فرهنگی و هنری در مناطق محروم و روستایی مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام کریمی تبار همچنین در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، اظهار کرد: نیاز داریم که موسسات فرهنگی و هنری و قرآنی در سطح استان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرند و در این زمینه بانک اطاعاتی در استان تشکیل شود.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در مناطق روستایی و محروم نیز در راستای  راه اندازی موسسات فرهنگی و هنری اطلاع رسانی و تبلیغ شود، گفت: برای جذب اعتبارات فرهنگی در استان در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی و ایران نیاز به برنامه است.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه هایی به صورت ابتکاری در  استان در راستای تقویت هنر و فرهنگ ایرانی و اسلامی با محوریت فرهنگی و هنر بومی تدوین و طراحی شود، افزود: از قدرت چانه زنی بایستی برای جذب اعتبارات فرهنگی و هنری استفاده شود تا کمبود اعتبارات در این حوزه جبران شود.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه استان ایلام محروم است و هشت سال درگیر جنگ تحمیلی  بوده است، ابراز کرد: ظرفیت ها و توامندی های استان از جمله مرزی بودن،  تردد زوار اربعین حسینی  و فرهنگ بومی و محلی می تواند زمینه جذب اعتبارات فرهنگی و هنری را فراهم کند.

 

هنر نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد

امام جمعه ایلام همچنین در دیدار با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: هر چه در راستای خدمت به خانواده های معزز شهدا و ایثارگران کار شود، کم است و باید از همه ظرفیت ها در راستای خدمت به این قشر از جامعه استفاده کرد.

 

وی تصریح کرد: پرداختن به سیره و منش شهدا و ایثارگران به زبان هنر نقش مهمی در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت دارد، ما دین بزرگی نسبت به شهدا و خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان داریم، ما در برابر شهدا مسئولیم و باید در راستای ادامه راه شهدا تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه سیره شهدا گنجینه هایی هستند که باید جامعه از آنها در راستای  نسل جوان بهره ببریم، یادآور شد: سرکشی و دیدار با خانواده ها باید همواره مورد توجه باشد و عدالت در این سرکشی ها هم باید مورد توجه قرار گیرد.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: شهدا و ایثارگران ایلام سوژه های نابی هستند که می توانند در سطح کشور مطرح شود  که به طور قطع پرداختن به آن موجب، توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.

کد خبر 1161470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha