۵۰۰ مگاوات از نیروگاه های تجدیدپذیر به بهره‌ برداری می رسد

محرابیان گفت: در سال‌ جاری، ظرفیت قابل توجهی در حدود ۵۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های جدید تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید که در حال حاضر از ۴۶ درصد پیشرفت برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «علی ‌اکبر محرابیان» در بدو ورود به مشهد و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: توجه به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی و بادی از رئوس برنامه‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است.

 

وزیر نیرو افزود: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم، وزارت نیرو برنامه احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه‌های تجدیدپذیر را برای۴ سال تدوین کرده که در دستورکار سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق «ساتبا» قرار گرفته است.

 

وی تصریح کرد:اخذ مجوز برای احداث ۷ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۳ هزار مگاوات نیروگاه بادی، در دستور کار شورای اقتصاد قرار دارد و شورای اقتصاد در گام اول مجوز ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی را برای ۲ سال آینده مصوب کرده است.

 

محرابیان خاطرنشان کرد: در سال‌جاری، ظرفیت قابل توجهی در حدود ۵۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های جدید تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید که در حال حاضر از ۴۶ درصد پیشرفت برخوردار است.

 

وزیر نیرو اظهارکرد: عملیات احداث ۲۴ واحد نیروگاهی تجدیدپذیر با ظرفیتی افزون بر ۱۹۴ مگاوات در این استان آغاز شده است که از این تعداد، ۱۰ واحد نیروگاهی با ظرفیت بیش از ۲۰ مگاوات تا زمان اوج مصرف امسال به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 1161541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha