مساجد بهترین پایگاه ها برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب هستند/ برنامه های ماه مبارک رمضان معرفتی و اجتماعی است

هوشمند با بیان اینکه مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از پایگاه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شمار می شوند، گفت: مساجد و کانون های فرهنگی و هنری، یکی از بهترین جایگاه هایی که برای مشارکت، همراهی و همدلی مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، صبح امروز(۱۱ فروردین) در آئین نمادین غبار روبی مساجد که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در آستانه ماه مبارک رمضان برگزار شد با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بر اساس نشست های هماهنگی که با مجموعه های مختلف به ویژه کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شده، ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در دو بخش در سال جاری برگزار می شود.

 

« علی هوشمند» با بیان اینکه در نیمه اول  ماه مبارک رمضان برنامه های این ایام با محوریت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود، تصریح کرد: کانون های فرهنگی و هنری دارای پایگاه های متعددی در سطح مساجد استان در مناطق مختلف شهری و روستایی بوده که طیف عظیمی از جوانان و نوجوانان را پوشش می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان سال جاری برنامه های معرفتی و قرآنی در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد:  تجلیل از  پیشکسوتان، حضور و بازدید از کانون های فعال و شاخص استان و  توزیع بسته های معیشتی و حمایتی از جمله برنامه هایی است که در سال جاری در سطح کانون های مساجد در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام یادآور شد: یکی از مهم ترین دغدغه های ما در سطح کانون های مساجد استان توجه به مناطق محروم، روستایی و مناطق آسیب پذیر است که با همکاری و مساعدت مدیران و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد این مهم محقق می شود.

هوشمند یادآور شد: علاوه بر نامه ای نرم افزاری و معرفتی در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد، در حوزه خدمات اجتماعی از جمله اهدای کتاب، اهدای ادعیه، مهر نماز و توزیع بسته های معیشتی نیز برنامه هایی تدارک دیده شده که بر اساس تقویم برنامه ها، در طول ماه مبارک رمضان با محوریت کانون های مساجد در سطح استان اجرا می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در نیمه دوم ماه مبارک رمضان با همکاری دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جشن بزرگ رمضان در سطح استان برگزار می شود، افزود: برنامه های نیمه اول تبلیفی و ترویج است و در نیمه دوم جشنواره های مختلف فرهنگی و قرانی در  گسترده کلی استان برگزار می شود  و از برنامه های قرآنی و مذهبی در نقاط مختلف استان بر اساس تقویم برنامه ای دفتر قران و عترت حمایت می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه این برنامه ها به صورت شاخص برگزار می شود، گفت: در  بخش هنری نیز برنامه های ویژه ای متناسب با ایام ماه مبارک رمضان با حضور و مشارکت هنرمندان استان تدارک دیده شده است.

 

هوشمند بیان کرد:  مساجد و کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از پایگاه های مهم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به شمار می شوند، کانون های فرهنگی و هنری در روستاها و مناطق محروم  با حضور جوانان مومن و متعهد فعالیت دارند، این کانون ها برای ما پایگاه های مهمی به شمار می روند که میزان جوانان و نوجوانان هستند.

وی با اشاره به نگاه بلند مقام معظم رهبری به مساجد، بیانیه گام دوم انقلاب و لزوم  مردمی کردن فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی،  تصریح کرد: مساجد و کانون های فرهنگی و هنری، یکی از بهترین جایگاه هایی که برای مشارکت، همراهی و همدلی مردم و جوانان انقلابی وجود دارد، مساجد هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام خاطرنشان کرد: در زمینه مهارت افزایی، استعدادیابی و هم در حوزه پرورش هنرمندان متعهد و انقلابی و در عرصه تولیدات و ارائه  فرهنگی و هنری فاخر  در خور شان مسجد، نظام و انقلاب از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استفاده می شود.

 

گفتنی است، آئین غبار روبی مساجد در آستانه ماه مبارک رمضان به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با « علی هوشمند» حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام « علی چراغی پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، « فیض الله رضایتی» مدیر ستاد اقامه نماز استان و جمعی از اعضای کانون های فرهنگی و هنری در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) شهر ایلام برگزار شد.

کد خبر 1161657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha