رمضان ماه خودسازی است/ ایجاد تعاونی های مردم محور راهکاری برای رونق کشاورزی

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: رمضان اول سال ترقی هر انسانی است و این نعمت خداوند فضلیت های متعددی دارد و به تعبیر بزرگان رمضان ماه خود سازی انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۲ فروردین ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان، گفت: اگر جامعه ای دارای تقوا باشد تمام خیرات به سمتش سرازیر خواهد شد.

 
امام جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که ان شالله ماه رمضان ماه آرامش و پیوند با ولایت باشد، افزود: رمضان اول سال ترقی هر انسانی است و این نعمت خداوند فضلیت های متعددی دارد و به تعبیر بزرگان رمضان ماه خود سازی انسان است.
 
وی بیان کرد: در این ماه مبارک، فرشتگان الهی برای انسان روزه دار طلب مغفرت می کنند و خداوند گناهان بندگان را مورد آمرزش خود قرار می دهد اما انسان روزه دار باید نفس خود (هواهای نفسانی) را کنترل کند.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی یک نعمت بزرگ الهی برای ملت ایران است و این انقلاب نعمت های فراوانی به ملت ایران داشته که قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.
 
خطیب جمعه زهکلوت ادامه داد: این نعمت باید ۲ رکن اسلامیت و جمهوریت را همراه خود داشته باشد و از همه مهمتر حضور و مشارکت مردم در همه عرصه ها است که موجب پایداری و پیشرفت انقلاب می شود.
 
وی با اشاره به فلسفه نام گذاری سال به تولید و دانش بنیان توسط مقام معظم رهبری، ابراز کرد: عرصه پیشتاز در هر ملتی اقتصاد می باشد و حیات و رونق مردم جنوب کرمان بالاخص جازموریان به کشاورزی است و افت قیمت محصولات کشاورزی قصه پر غصه هر ساله این مردم نجیب است.
 
حجت الاسلام صادقی ضمن گلایه مندی از مسئولین در خصوص وضع کشاورزان منطقه، عنوان کرد: آیا نمی‌شود با ایجاد ساز و کاری واحد همچون قیمت گندم برای فروش محصولات جالیزی کشاورزان جنوب کرمانی تدابیری اندیشید؟.
 
امام جمعه زهکلوت با بیان این مطلب که برای رونق کشاورزی مردم جنوب کرمان ۲ راهکار پیشنهادی داریم، اظهار کرد: اگر به دنبال رونق کشاورزی مردم نجیب جازموریان هستید برای محصولات جالیزی قیمت واحد تعیین کنید.
 
وی تصریح کرد: ایجاد تعاونی های مردم محور که در آن حذف دلال باشد، یکی دیگر از این راهکارها است چرا که دلال سود خود را می برد اما کشاورز بیچاره ضرر می‌کند.
 
حجت الاسلام صادقی در خاتمه عنوان کرد: بیش از ۲ سال است که ویروس کرونا زندگی ما را مختل کرده و یکی از مسائل غیر حضوری شدن مدارس بود و اگر ما جامعه متمدن می خواهیم راهی به جز حضوری شدن مدارس نیست که البته این مهم باید با رعایت نکات بهداشتی مدارس بعد از تعطیلات محقق شود.
کد خبر 1161790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha